Mail bij Freedom aanschaffen of bij Strato

Hmm, ik had ergens anders ook al vernomen dat Strato niet meer zo klantvriendelijk is geworden en als je vragen hebt, je soms best nog wel lang kan wachten en/of een reactie terug krijgt van: nou, je weet toch wel hoe dat moet of ben jij nu zo dom of?

Dat bevalt me eigenlijk al niet zo. Maar ja, als ik eerlijk moet zijn, welke klantenservice geeft de laatste tijd echt klanten service? Misschien dat we toch maar bij Freedom een eigen mail aan laten maken. Even nog rustig rond kijken :slight_smile:

Ik heb het domein van mijn bedrijf al jaren ondergebracht bij Strato en ben behoorlijk tevreden maar niet meer dan dat. Met name de gebruikersinterface is niet erg overzichtelijk en hier en daar nodeloos ingewikkeld. Allerlei extra’s die je veelal al gauw denkt nodig te hebben kosten relatief veel.
Sommige features zijn ogenschijnlijk willekeurig gepackaged. Als je dan een feature of upgrade wilt moet je ook gaan betalen voor andere features die je niet nodig hebt, en dan loopt het op. Een feature waar ik intensief gebruik van maak is hidrive. Een afzonderlijk product waarvoor ik een speciale deal kon sluiten vanwege mijn domeinhosting. Dit werkt op zich uitstekend. Onlangs hebben ze de oude gebruikersinterface van Hidrive uitgezet. Heel jammer, want de nieuwe is meer geschikt voor smartphones en minder geschikt voor browsers. Daarmee gaat mijn tevredenheidsscore weer een halve punt omlaag.
Ik heb mijn privé domein ondergebracht bij bij bhosted.nl en daar ben ik tot nu toe zeer tevreden over. Een onbeperkt aantal mailboxen met een gezamenlijke ruimte die afhangt van de grootte van je abonnement.

1 like

Wow! Zijn ze bij bHosted in 2008 of zo blijven steken?
Een mail pakket met 500MB…
Etc.

Vanaf 500 MB voor de goedkoopste optie. Je kunt in stappen groter tot XL 300 GB.
Ik heb zelf de 5 GB optie, daaraan heb ik ruim voldoende; ik heb immers ook nog ruimte bij Strato, bij HCC, bij ex-XS4ALL en bij Freedom. Maar ik kan bij bHosted een onbeperkt aantal e-mail adressen aanmaken.

Geen idee hoeveel aliassen ik bij Strato per mailbox kan aanmaken, maar ik ben nog nooit tegen de limiet aangelopen. Maar, ik heb nog een paar oude hosting pakketten met 2GB mailboxen i.p.v. mailruimte waarin je mailboxen kunt aanmaken.

En voor HiDrive heb ik een 250GB pakket waar alle protocollen en 3 gebruikers in zitten.
Ik kan mij niet herinneren dat ik de laatste keer het oude HiDrive gebruikersinterface nodig had, maar daarvoor was dat wel voor een aantal dingen nodig.

Kortom, dat zijn pakketten waar ik alleen maar op achteruit kan gaan.

bHosted is naar mijn gevoel stukken duurder dan Strato, maar of er meer kan dan met de nu door Strato geleverde pakketten, geen idee.

Voor online storage heb overigens ook Stack bij TransIP.

Ik heb het zelfde HiDrive abonnement. Ik heb het via het webdav interface gekoppeld aan mijn Fritzbox en aan mijn QNAP hybridmount. De webinterface gebruik ik eigenlijk alleen om een shared map voor derden aan te maken. En zoals gezegd: de classic interface vond ik veel prettiger werken dan de nieuwe die helemaal op smartfones is gericht.