Mail filteren op header lukt niet

Ik probeer inkomende mail te filteren op basis van de header.

Voorbeeld, ik ontvang mail met daarin:

List-ID: dosemu2/dosemu2 <dosemu2.dosemu2.github.com>

Dan vul ik in Mijn Freedom in:
Header is gelijk aan List-ID en bij waarde zet ik dosemu2/dosemu2 <dosemu2.dosemu2.github.com>, actie “opslaan in” INBOX/GitHub/dosemu2.

De mail blijft echter naar mijn inbox gaan en komt niet in een subdirectory.

Ik heb andere filters die wel werken. Doe ik iets verkeerd of kan ik ergens achterhalen wat er mis gaat? Bij voorbaat dank!

Het filter van Soverin (Postfix?) vind ik niet super. Je kan verplaatste berichten ook niet als gelezen markeren. Ik werd er na een uur of wat moedeloos van en heb er uiteindelijk Thunderbird voor geïnstalleerd op het zuinige Linux servertje dat toch al 24/7 aan staat in mijn meterkast. Het Thunderbird filter kan met Customize ook op andere dan standaard header elementen filteren. Maar disclaimer: List-ID heb ik nooit geprobeerd.

1 like

Die filters willen wel eens moeilijk doen.
En dan ga je twijfelen, doe ik het wel goed.
Ik gebruik ze daarom minimaal.

1 like

Kijkt er hier iemand van Soverin mee of is het handig dat ik dit expliciet bij de helpdesk meld? Het lijkt me toch wel de bedoeling dat de filters werken.

@jschwart Zover ik kan zien werkt het filteren op een header direct wanneer ik het in stel. Ik kan alleen niet met de header experimenteren die jij benoemt.

Heb je ook al eens getest zonder <dosemu2.dosemu2.github.com>? Ben benieuwd of deze roet in het eten zou gooien.

Sowieso (maar ik neem aan dat je dat wel hebt gedaan) ook goed kijken of er geen andere filters zijn die voorrang verlangen en het mailtje eerder behandelen dan de regel voor het filteren op de header.

Hopen dat dit iets helpt. :crossed_fingers:

Dank voor de reactie!

Ja, ik heb inmiddels aardig wat varianten getest, maar niets lijkt te werken.
Zijn er mogelijkheden om dit te debuggen?

Iets als het volgende zal je ongetwijfeld al geprobeerd hebben. In onderstaand voorbeeld heb ik wel de OWNER en REPOSITORY weggepoetst. Waarom jouw regel niet werkt wil ik best aan de achterkant checken.

Conditions

• header List-ID
    is equal to OWNER/REPOSITORY <REPOSITORY.OWNER.github.com>

Actions

• store in INBOX/Test
  • stop processing

Kan je de filter regel er nog een keer inzetten. (al dan niet met INBOX/Test)

2 likes

Ik heb de regel opnieuw aangemaakt (dosemu2 test met patrick). Er zal waarschijnlijk vanavond/morgen wel een mailtje voorbijkomen.

Korte update: @patrick is iets op het spoor. Hij zal hier ook nog posten, mijn filters werken inmiddels.

1 like