Mail op ipad met link erin wil niet weg en komt in de outbox

Als ik een mail probeer te versturen, met een link erin, b.v.

Deze link bijvoorbeeld.
Dan zegt het mailsysteem dat hij het niet kan versturen.
Zodra ik de link weghaal lukt het wel.

Ik denk dat het ipad-specifiek is. Is er iemand anders die ook dit probleem heeft en wellicht een oplossing?

Groet,
Jim

Stuur je de mail via een mailapp of via webmail? Gaat het bij beiden fout?

Wel gebruikersnaam en wachtwoord opgenomen in de account-instellingen, inclusief SSL geactiveerd en poort 587 opgegeven?

Via de mail app van de iPad.
Het gekke is dat als ik de link dus weghaal uit het mailtje, dan verstuurt ie de mail wel.
Uiteraard zijn alle instellingen goed, anders zou een mail zonder link ook niet weggaan… Het is uiterst obscuur.
Andere ipad geprobeerd, op hetzelfde account, en daar gaat het vlekkeloos, met link en al…
Het lijkt een heel raar probleem.

Loopt er een of andere (mail) plugin / virus / protectie app op de ipad ?
Wellicht houdt die het tegen.

Rudi

Lukt het via de webmail wel?

Niet dat ik weet… in ieder geval niets door mij geïnstalleerd.

Ja, dezelfde mail gaat via Webmail wel.

Als ik vervolgens de mail, gestuurd via webmail, die gewoon aankomt, weer doorstuur naar mezelf, met link en al…. Dan gaat ie er wel weer gewoon doorheen.
Terwijl die link dus echt wel in de mail staat.

Het is volstrekt van de gekke.
Ik ga nog een experiment doen.

Ik zie het volgende gebeuren
Ik maak een mailtje aan met een link. Het mailprogramma verandert de link in een soort plaatje.

Deze mail wil hij niet versturen.
Maar…… als ik vervolgens het plaatje weer omzet naar een gewone link(convert to plain link)… tot 56 seconden geleden wist ik niet eens dat dat kon. Dan verstuurt hij hem wel gewoon.

Mijn klompen zijn op dit moment beiden gebroken. … Ik snap er niets van.

wellicht ergens iets gebroken (geen klompen) in de push van Apple voor toenemende veiligheid? Je kunt het gedrag van het opnemen van zaken in mail aanpassen.
Beide iPads hebben dezelfde versie iPadOS?

Ja, ze zitten op hetzelfde level, hoewel de ander wel een flink ouder type is.
Ik ga eens verder kijken waar ik dat gedrag kan aanpassen.
In ieder geval heb ik nu een work around gevonden.
Hartelijke dank voor het meedenken Lidwien en Jan en Ruud. Het heeft me aangezet om gestructureerd een aantal tests te doen om het probleem verder te localiseren.