Mailtje sturen naar de helpdesk@freedomnet.nl werkt niet: TLS required?

Probeerde zojuist een mailtje te versturen naar de helpdesk@freedomnet.nl vanaf mijn @freedom.nl hoofdaccount (via webmail), krijg ik een melding dat deze geweigerd is met de reden TLS is required, but was not offered by host

Ik zou deze melding verwachten als ik naar een obscure domein stuur welke niet weet hoe je TLS encryptie instelt, echter naar de helpdesk@freedomnet.nl klinkt dit wat vreemd in de oren.

Ik heb het gevoel dat ik iets heel stoms over het hoofd zie, echter kan niet de vinger erop leggen wat ik fout doe.

Heb je al geprobeerd met TLS aan op deze pagina.

https://mijn.freedom.nl/mailbox/settings

Ik weet niet zo of dat ook voor uitgaande e-mail nodig is.

Dag @anon54082171,

Ik heb het geprobeerd met zowel de ā€˜TLS verplichtā€™ ja optie als de deze optie op ā€˜neeā€™ gezet, beiden zonder positief resultaat:.

De optie veranderd gelijk in UI, echter ik weet niet hoe snel actie de mutatie doorgevoerd wordt in de ā€˜back-endā€™, ik weet dus niet zeker of ik de de ā€˜neeā€™ optie goed getest hebt.

Let op: Je kan ā€˜TLS requiredā€™ zowel op een mailbox als op een alias zetten. TLS instelling ā€˜uitā€™ van een alias gaat voor op de instelling van een mailbox.

En inderdaad erg slordig van Freedom dat ze geen TLS op hun eigen mailserver hebben:

Ik denk een configuratiefout. Maar daar komen ze dinsdag pas achter.

Geen idee of het helpt, maar ik heb deze post gemarkeerd als ā€œiets andersā€ met het verzoek om dit bij beheer te melden. JIC.

Heb het even doorgezet, ik weet zelf namelijk ook niet of dit al opgelost is of dat het een incidenteel probleem is/was.

1 like

Geen incidenteel probleem, heb zojuist precies hetzelfdeā€¦ (vandaar dat ik hier land)

We zijn er van op de hoogte en zijn bezig met het oplossen van het probleem.

1 like

Probleem zou opgelost moeten zijn! Niet allemaal tegelijkertijd mailen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Inderdaad opgelost: Email test: freedom.nl

Nu nog TLS1.0 en 1.1 er uit en de onveilige ciphers en Client-initiated renegotiation er uit
en beter omgaan met DANE vervangingsschemaā€™s :slight_smile:

Het ging niet om freedom.nl, maar om freedomnet.nl :wink:

Je heb gelijk, eerdere link toen er een probleem was was wel goed, nu:

wel dezelfde ā€˜issuesā€™ als freedom.nl

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.