Probeerde zojuist een mailtje te versturen naar de helpdesk@freedomnet.nl vanaf mijn @freedom.nl hoofdaccount (via webmail), krijg ik een melding dat deze geweigerd is met de reden TLS is required, but was not offered by host
Ik zou deze melding verwachten als ik naar een obscure domein stuur welke niet weet hoe je TLS encryptie instelt, echter naar de helpdesk@freedomnet.nl klinkt dit wat vreemd in de oren.
Ik heb het gevoel dat ik iets heel stoms over het hoofd zie, echter kan niet de vinger erop leggen wat ik fout doe.
Ik heb het geprobeerd met zowel de āTLS verplichtā ja optie als de deze optie op āneeā gezet, beiden zonder positief resultaat:.
De optie veranderd gelijk in UI, echter ik weet niet hoe snel actie de mutatie doorgevoerd wordt in de āback-endā, ik weet dus niet zeker of ik de de āneeā optie goed getest hebt.
Let op: Je kan āTLS requiredā zowel op een mailbox als op een alias zetten. TLS instelling āuitā van een alias gaat voor op de instelling van een mailbox.
En inderdaad erg slordig van Freedom dat ze geen TLS op hun eigen mailserver hebben:
Ik denk een configuratiefout. Maar daar komen ze dinsdag pas achter.