Heel gek. Ik ontvang regelmatig bibliotheeknieuws. Belandt dan in de spambox, maar hoe vaak ik ook (in de webmail) aangeef dat het geen spam is, het blijft in die spambox komen.
heb ik inderdaad overwogen, bedankt.
Bleek ik dus al gedaan te hebben, maar dat helpt ook niet.
Ik denk dat ik deze topic maar weer eens leven in ga blazen. De vorige keer heb ik een bronversie moeten sturen van de mailâs die in mijn spambox kwamen en toen was het opgelost. Overigens wel erg lang gewacht tot ik antwoord kreeg via de mail.
Nu zijn we weer een aantal maanden verder en opnieuw komen mijn mail berichten in de spambox binnen. Nu heb ik dit enkele weken geleden ook al aangegeven via de mail maar nog geen antwoord ontvangen. Vandaag maar weer opnieuw een mail verzonden aan de helpdesk. Omdat ik bang ben dat deze weer op de grote stapel komt te liggen, laat ik hier ook maar even een berichtje achter. Uiteraard met de hoop dat Freedom mijn mail dit keer iets sneller oppakt en het probleem weer oplost.
En ook ik heb de binnenkomende mail al in de Niet als spam markeren instellingen geplaatst maar krijg ze toch binnen in de spambox.
Ja precies, ondanks het spamfilter, toch veel berichten in de spambox. Zoals bibliotheeknieuws, om maar een voorbeeld te noemen. Op den duur gaat dat irriteren.
Juist, het irriteert me behoorlijk. Ik moet elke keer alle mail uit mijn spambox zien te vissen die daar niet horen. En het zijn alleen die mailtjes die ik Freedom al eens eerder heb toegezonden. Andere mail, die in de spambox terecht komen, dat is ook echt spam en is niet eens aan mijn @freedom.nl mail toegezonden. Dat is dan ook weer zo vreemd, want ik zou verwachten dat ik dan ook echt spammail binnen krijg voor dat mail adres.
Hoe dan ook, ik hoop dat Freedom hier echt iets mee gaat doen en heb opnieuw een mail toegezonden.
En wat ik ook probeer, toevoegen aan contacten, spamfilter bijwerken, aanmerken als âgeen spamâ bibliotheeknieuws blijft in de spambox terechtkomen.
Herkenbaar probleem. Het zou wel moeten doorkomen wanneer je in MijnFreedom de verzender van die mail opneemt als nooit spam.
Komt het dan nog in je spammap, maak een ticket en stuur de betreffende email (forward als attachement) met alle header details voor verder onderzoek naar de helpdesk.
In de headers staat o.a. de spamscore en één van de criteria is dan erg hoog.
Ik heb inmiddels al 3x een mail toegezonden aan Freedom met de vraag dit op te lossen maar tot op heden nog geen enkele reactie ontvangen. Teleurstellend, zeker! Ik heb me er maar bij neergelegd maar blij ben ik zeker niet.
En ja, ook met header details.
Vraag, uit interesse, wat de spamscore/informatie is in/van die headers ?
Kortom, waarom belandt die mail in de spam⊠of staat at daar los van.
Vwb helpdesk respons, eensch dat het karakter ontstaat dat wanneer het even wat moeilijker is dan wat in de helpdeskpagina staat⊠er simpelweg niet of zinloos wordt geantwoord.
Lastig is wrs ook dat de helpdesk zelf geen directe toegang heeft (zal hebben?) tot de mailllogs van Soverin.
Misschien voor de hand liggend en overbodig, maar de whitelist is per e-mailadres. Als je dus in je hoofd account inlogt op Mijn Freedom en daar een e-mailadres op de whitelist zet, dan is dit niet automatisch ook voor andere mailboxen (bijv. onder eigen domein of een extra @freedom.nl mailadres) actief. Daarvoor moet je op Mijn Freedom inloggen met het e-mailadres en wachtwoord waar het om gaat, elke mailbox heeft zijn eigen whitelist.
Altijd gedacht dat ik alleen maar op âmijn freedomâ kon inloggen, maar inderdaad met mijn eigen domein gaat het ook. Dus uitgeprobeerd. Nu afwachten⊠Dank voor de tip!
Graag gedaan ![]()
Dan is het in ieder geval duidelijk waarom je e-mailadressen als vertrouwd kon toevoegen tot je een ons weegt en het geen verschil maakte, dat zal vanaf nu vast beter gaan. ![]()
Heel erg bedankt voor deze informatie.
En dat klopt, ik ben inmiddels al een paar kilo afgevallen, ondanks ik toch elke week een flinke appeltaart eet. Bedankt voor deze informatie, ik ga daar ook even mee aan de slag. Laat het zeker weten, hoe het is verlopen.
Ik ben hier ook mee aan het stoeien door mail van mijn eigen domein naar mijn Freedom mailbox te sturen en mij valt het volgende op.
Er is nog iets niet goed met een reverse DNS adres dus ik krijg nog een HFILTER_HOSTNAME_UNKNOWN dat meteen 2.50 punten oplevert, dat is bekend en komt wel goed. Maar dan.
Als ik mail stuur vanuit de Android GMail client krijg ik dit er bij:
MISSING_MIMEOLE(2.20);
MIME_BASE64_TEXT_BOGUS(1.10);
En dat tikt aan. Dit krijg ik niet als ik (dezelfde) mail stuur vanuit Thunderbird op de PC. Alleen dat naakte feit scheelt al 3.30 punten. In mijn geval betekent dat een totaal van meer dan 5 en dus spam. De mail vanuit Thunderbird komt altijd netjes in de inbox.
Dus het lijkt erop dat Google ook nog wel wat huiswerk te doen heeft.
Freedom kan zich afvragen of dit een zinvol criterium is. Een beetje spammer zal echt de opmaak van het bericht wel op orde hebben. Van mij mogen die twee testen er uit.
Wat wel apart is: als ik mail stuur vanuit dezelfde Android app maar vanuit mijn GMail account i.p.v. uit mijn eigen domein account, dan krijk ik die MISSING_MIMEOLE en MIME_BASE64_TEXT_BOGUS niet. De app gaat anders om met GMail mail dan met andere mail.