Meer mensen die een IP aanpassing mail hebben ontvangen?

Hallo,
Ik wil even zeker weten of deze mail wel van Freedom vandaan komt. Daarom vraag ik hier of er nog meer mensen zijn die een mail hebben ontvangen dat hun IP adres zal wijzigen naar een nieuw IP adres.

Meer hoef ik eigenlijk niet te weten, alleen of er meer mensen zijn en of de mail, die ik heb ontvangen van Freedom, wel echt is. Bedankt!

ik in ieder geval niet ontvangen … …
Maar ik dacht te weten dat klanten via Cambrium ( op KPN-glas ?!? ) misschien zouden worden overgezet.

Kijk voor de zekerheid ook even aan WIE de mail is gericht,
en op welke mailbox (dat zou dan uw Beheers-Mail-Box van het contract moeten wezen)

We hebben het inderdaad recentelijk gestuurd naar een groep mensen. Dus ik verwacht dat dit inderdaad klopt. Maar 100% weet ik niet te zeggen of de e-mail die jij hebt ontvangen, ook klopt. :wink:

Is het beperkt tot bepaalde provider, deel van Nederland, bepaalde belichter?

Het ligt aan het IP-adres die onder een subnet valt. Los van de leverancier of geografische factor.

Na controle is te zien dat deze echt afkomstig is van Freedom. Bedankt voor de informatie, die hier is gegeven. Het is overigens naar mijn @freedom.nl account verzonden en naar het mail adres waar ik me heb aangemeld. Dus 2x :slight_smile:

3 likes

Kon u eerder niet zien, dat … …

En waaraan zag u dat het WEL zo is?
(antwoord is handig voor toekomstige gevallen)

Het zou wel mooi zijn als dit soort berichten met pgp of s/mime gesigned zouden zijn, dat voorkomt onzekerheid over de authenticiteit van dit soort meldingen.

1 like

Dat heb ik geschreven:
Ik heb gezien dat het naar 2 mail adressen is verzonden, 1 naar mijn @freedom.nl mail adres, die niemand heeft, alleen Freedom (dan zou het nog spam kunnen zijn, maar Freedom heeft bevestigd dat deze van hun afkomstig is).

Anders kan ik het niet melden

Je kan natuurlijk ook nog bekijken of de SPF goedgekeurd wordt.
Als de e-mail geregeld wordt door ons (platform Soverin), dan wordt de SPF en DKIM gecontroleerd.
Je vind dit terug in de header van de e-mail.

2 likes

Zal vast buiten het denken zijn… net als bij een bank en overheid, confidentiële berichten (tenzij op verzoek) niet mailen maar die toegankelijk opslaan in een private mijnFreedom omgeving.

Desnoods alleen op/met webmail toegankelijk en natuurlijk two-factor de toegang afschermen. Hooguit dat iemand dan een berichtje krijg dat er wat klaar staat.

Los daarvan is het voor een gebruiker best ingewikkeld geworden om vast te stellen of een willekeurige mail te is vertrouwen is of zo was verstuurd.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.