Meerdere en/of zakelijke nummers

Ik wil graag een andere lokale nummer gebruiken voor zakelijk. En voor partner, dochter enzv.

1 like

Ik wil ook twee nummers mee kunnen nemen.

Omdat dit nog niet mogelijk was (en blijkbaar is) heb ik zelf een trunk verbinding geregeld bij voys.nl.
(Ze leveren wel een trunk als je er naar vraagt, het staat niet direct op de website).

Een vraag voor de helpdesk:

Ik zou ook graag 2 nummers van XS4ALL naar freedom meenemen, in combinatie met een Fritzbox als centrale. Als ik het goed begrijp is dat nu (sepā€™21) nog niet mogelijk. Klopt dat?

Overigens ben ik ook wel geĆÆnteresseerd om te begrijpen waarom dit niet kan. De officiĆ«le uitleg is dat de Fritzbox geen centrale maar een account is en er maar 1 nummer per account kan zijn. Echter, bij XS4ALL kan (en kon) dat wel, al 10 jaar of zo. Worden er bij XS4ALL dan automatisch meerdere (sub-) accounts gecreĆ«erd of iets dergelijks, en waarom kan dat bij Voys niet?

Ik heb mijn nummer naar CheapConnect verhuist.
En mijn Voipbuster nummer werkt ook nog steeds.
Met 3 nummers werkte het ook.
Volgens mij, was er in het begin ook nog geen telefoon bij Freedom.
Met mijn lage verbruik, is het prima zo.

Ik heb direct een trunk bij VOYS afgenomen, het staat mogelijk niet op de website, maar het wordt zeker geleverd.
Het was in no time geregeld. Je kan ook meerdere losse nummers afnemen en de VOYS PBX gebruiken als je geen eigen PBX hebt.
Ze zijn bij VOYS niet heemaal gewend aan een afnemer die een eigen PBX runt, dat kan wat mailtjes opleveren dat je nog zaken moet inregelen die je normaal op je eigen PBX regelt.

Ik wacht al sinds het begin van Freedom op de mogelijkheid van twee telefoonnummers. Heb er regelmatig bij Freedom over gevraagd en kreeg dan het antwoord dat het geen prioriteit had en dat het nog wel even zou duren.

Ik begrijp nu uit de reacties hierboven dat dit wel direct via VOYS te regelen is. Als @noci dit leest: zou je heel kort kunnen beschrijven wat een ā€˜trunk-verbindindā€™ en een PBX precies inhouden. Ik zou heel graag overstappen naar Freedom, maar dit is voor mij tot nu toe de reden geweest om mijn account bij KPN (voorheen XS4ALL) aan te houden.

Een PBX is een VoIP telefooncentrale, bijv. de open source variant FreePBX (https://www.freepbx.org/). Die kan op vrijwel alle systemen draaien, zo draai ik hier FreePBX in een docker container op een Raspberry Pi.

Een trunk wordt gebruikt om verbinding te maken vanaf je PBX naar de upstream (bijv. Voys, Cheapconnect etc.). Over een trunk kan je meerdere telefoonnummers aangeleverd krijgen op je PBX en veelal ondersteunen trunks ook meerdere simultane lijnen. Zie het als een SIP account voor je PBX. Op de PBX maak je SIP accounts aan die je op de toestellen (of in de Fritz!Box) configt. Veel partijen bieden ook een managed PBX oplossing (ā€œtelefoooncentrale in de cloudā€) aan.

Als je geen bijzondere dingen wilt kan je waarschijnlijk ook prima uit de voeten met wat SIP accounts bij Voys of Cheapconnect die je op de Fritz!Box configt. Heb je eigenlijk precies hetzelfde als nu bij KPN en maak je het niet onnodig moeilijk.

Bedankt. Daar kan ik mee uit de voeten.

Als ik de website van voys zo lees dan krijg ik de indruk dat ze voornamelijk aan zakelijke klanten leveren, klopt dat? Of leveren ze ook aan particulieren?

Ivm. vakantie even een wat late reactie.
De termen zijn al uitgelegd. TRUNK stamt uit de tijd dat analoge lijnen gestapeld werden over een draad-bundel.

  • Standaard kan VOYS ook SIP leveren(cloud PBX, dat is geloof ik ook de default). Ik had al een TRUNK configuratie en wilde die een op een overzetten.

PBX: als je een lokale PBX wil, ik heb goede ervaring met Fusion PBX, mogelijk kan een 3CX nog een optie zijn.

Hoi

Als ik het wel heb is FreePBX een admin tool boven op Asterisk;

Ik ken iemand die Asterisk icm met Voys gebruikt. Dus dat zou gewoon moeten werken.
Je kan in Asterisk meerdere VOIP providers configureren. Zo gebruik ik
aparte providers voor in- en uitbellen.

Vr.Gr,
Rob