Misschien een klein ideetje om de winkels een beetje ondersteuning te geven in Corona tijd

Ik heb er helaas de tijd en middelen niet voor. Maar naar het nu laat aanzien mogen de winkels binnenkort hun deuren … euh loketten openen voor afhalen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5204369/winkeliers-willen-open-voor-afhalers-net-als-horeca

Ik liep me meteen te bedenken, hoe kan ik mijn spullen weer lokaal in huis halen op die manier? Hoe weet ik welke winkels waar, en hoe te bereiken zijn.

Kreeg meteen het idee dat het te doen moet zijn met een paar mooi vormgegeven (statische) webpagina’s.

Een index met daarop de steden en dorpen, verwijzend naar losse pagina’s (digitale winkelstraten) met lijsten met websites links naar winkels in die plaats die willen meedoen aan dat afhalen. ZOu niet weten hoe dat geïnventariseerd te krijgen, maar zou iets op verzonnen kunnen worden.

Verder geen andere diensten of producten, alleen iets om de goodwill mee te tonen, en het mensen makkelijker te maken winkels te vinden die het mogelijk willen maken af te halen.

Zoals gezegd ik heb er de tijd en middelen niet voor (waarschijnlijk ook niet het talent, maar dat terzijde). Ik dacht ik gooi het in de groep.

1 like

Heel goed initiatief, zelf koop ik ook zoveel mogelijk in de lokale winkels zelf en ga niet voor een cent goedkoper on-line.
Of ik bestel het in hun webshop, tenzij ze tot een keten behoren, want dan heeft de lokale winkel er weer niets aan.
Maar helaas heb ik ook de kennis niet om dit in elkaar te kunnen sleutelen.

Thuisbezorgd en Uber eats proberen het te doen door lokale “restaurants” aan te prijzen, helaas zie ik daar ook alleen maar de pizza bezorgers die er voor Corona crisis ook al te vinden waren, maar niet de plaatselijke restaurants waar afhalen wel mogelijk is, maar waarvan je dat maar net moet weten omdat het gewoonweg niet te vinden is als je er niet heel erg bewust naar zoekt.

Zou graag een theezeefje in Enschede willen aanschaffen, maar via Google met “Theezeefje Enschede” kom ik toch bij Bol terecht.

Zo jammer.

Heb zelf ooit 1 keer wat besteld bij een lokaal restaurant, wat uiteindelijk ook via thuisbezorgd bleek te zijn. Ze bedienen zich van zeer twijfelachtige websites waar je echt de indruk krijgt bij het restaurant zelf te bestellen.
Daarna werd ik gek van alle spam mail die ik van thuisbezorgt kreeg. Uiteindelijk na meerdere keren afmelden voor hun spam/nieuwsbrief en tot slot een boze mail en drijgen ze aan te geven ivm met schending van de AVG ben ik van hun spam mail afgekomen.

Voor mij was dat de eerste en de allerlaatse keer dat ik via een thuisbezorg “service” wat bestel. Sowieso steun je je plaatselijke restaurant er nauwelijks mee,. die houden vrijwel niets over aan bestellingen via dat soort " services" die er zelf wel mega dik aan verdienen .

Ik bestel het bij het restaurant zelf, en ga het eventueel ook zelf bij ze ophalen. Daar help je ze in ieder geval zo goed mogelijk mee.

2 likes

Inderdaad 1 keer besteld bij thuisbezorgd en elke avond komt er wel een pingetje of ik niet nog een keer zin heb in pizza.

Heb me met de Kerstdagen ook een directe bestelling bij een restaurant gegund. Was fantastisch, ging om een vier gangen menu (of 3 weet het niet meer helemaal zeker), en elke gang werd vers bereid in het restaurant en dan pas rondgebracht. Kreeg dus meerdere keren de bezorger/ober op bezoek.

Zat met de Kerst alleen, kwam beter uit voor de familie en kleinkinderen qua bezoekaantallen, maar heb met Kerst nog nooit zoveel mens aan de deur gehad. Was leuk.

Ik moest wel enorm zoeken naar een restaurant, ook al stond er een oproep in de krant dat diverse restaurants met Kerst zouden bezorgen,

Zou echt makkelijker moeten kunnen.

Ik meen dat je bij Libris kunt aangeven uit welke aangesloten, onafhankelijke boekhandel jij je bestelling wilt ontvangen.

1 like