Voordat ik het verder ga proberen wil ik graag even jullie parate kennis raadplegen.
Is het überhaupt mogelijk om een lokale html-pagina te schrijven die 3x2 tegelijk 6 livestreams opent met nieuwskanalen die ik via mijn Canal+ toegang mag zien?
Nu open ik 6 venstertjes die ik versleep en resize tot ze beeldvullend zijn. Dat ziet er dan zo uit:
En liever zie ik ze zonder adresregels en browservenster randen (en zonder dat geklooi om te positioneren). Het knopje mute/unmute moet wel blijven werken natuurlijk, die verschijnt nu rechtsboven als je op een stream klikt. Ik kan me voorstellen dat er technische beperkingen zijn gemaakt door Canal+ om embedden onmogelijk te maken.
Wat als je deze permanent op een eigen Space/scherm zet? Met een Cntrl-Tab ben je daar zo op en weer vanaf.
Je kunt sowieso kiezen om de menubalk weg te laten. (Un)Mute kan waarschijnlijk ook door op de stream zelf te klikken, of rechtermuisknop te gebruiken?
Klinkt als een goed idee. Ik heb zitten klooien met venstertjes verslepen naar een Desktop 2, maar het is me onduidelijk of elke space ook een extern scherm heeft, onthoudt wat er op het externe scherm gebeurt. Lijkt niet zo. Als ik het externe scherm eruit trek dan vallen de 6 venstertjes met streams (op het externe scherm van Desktop 2) terug op Desktop 1 en niet op die van 2. Ik denk dat het mogelijk is wat je voorstelt, maar hoe? Lukt het jou?
Ah, ik gebruik geen externe schermen. Met losse applicaties kun je aangeven dat je die altijd op een bepaalde space wilt hebben en ik dacht ook dat je een space aan een specifieke monitor kunt toewijzen, maar heb daar zelf geen ervaring mee