Na te lang (4u?) geen activiteit automatisch naar menu

Weer een manier om je aan de knoppen te krijgen… hebben we gevonden waar de ‘na 4 uur naar standby’ de nek om gedraait kan worden, hebben we met de laatste tijd een geforceerde ‘naar het menu’ erbij gekregen…

Wat is dat voor onzin dat je niet een ontvanger uren achter elkaar aan mag hebben staan zonder te zappen? De Nederlandse zenders zijn bagger (die commerciële helemaal met hun grootheidswaanzin dat je niet mag spoielen/opnemen/…) dus hebben we nagenoeg vol continue BBC first op staan. Die staan dan regelmatig minimaal 4-6 uur op dezelfde zender, waarom moet dan interactie afgedwongen worden? Maak deze onzin net zo configureerbaar als de stand-by. (en een TV ontvanger waar nooit mee gezapt wordt verplicht openen naar het menu… ook zoiets) Het is dat m’n vrouw die zender als achtergrond wil (en bij mij klaagt als dat ding weer kuren als deze heeft), ik had de ontvanger allang terug gestuurd…

Auto standby kan gewoon uit, als dit jouw wens is.
Dat staat op al dit soort kastjes en tv’s tegenwoordig op default op aan.
Anders voldoet de fabrikant niet aan het energielabel.

Auto stand-by staat uit, maar toch schakelt hij automatisch na 4uur naar het menu, voor tv is dat niet echt een probleem omdat je dan je afstandsbediening vaker gebruikt. maar wij zetten s’Ochtens de radio aan. en dan gebruik je de afstandbediening niet meer. erg irritant dat dan ineens de radio stopt, oplossing is dan 2 maal op X te drukken op de afstandbediening om uit het menu te gaan en terug naar de radio zender

1 like

Bij de auto stand-by was het al irritant, maar die kan je uit zetten, dit is nergens aan te passen.

Ja dit probleem is heel irritant, wij hebben de Amino overdag altijd op Radio 4 of Classic NL. Na een aantal uren (4?) staat de ontvanger plotseling in het hoofdmenu.
Freedom ik begrijp dat jullie in gesprek zijn met CD maar ik geloof niet dat jullie veel vat hebben op CD.
CD weet ook wel dat Freedom geen andere keus heeft dan CD voor TV en Radio.

1 like

Hier staat het standaard op 8 uur en aan.
Met het tv kijken, is me dit nooit opgevallen.
Radio luisteren op deze manier, doe ik nooit.
Viel me wel op, dat stand-by nu ook op 2 uur gezet kan worden.

Misschien dat die onzin langs komt zodra je de timeout de nek om draait. 8u zou hier wel kunnen, zo lang staat ie toch niet aan… eens testen. (ding zit nu achter een schakelaar, zodat ie geen stroom vreet als er niet gekeken wordt)

En dan je bevindingen even naar de helpdesk sturen.
Dan heeft het een ticket nummer.

Ik heb hetzelfde probleem met de radio. Standby staat uit en als ik het aanzet staat hij op 4 uur en dit is niet te wijzigen.
Lekker dit. Begin steeds meer te balen ook omdat de optie “begin gemist” meer lijkt op “einde gemist”.

Gisteren eindelijk een dag met > 4u TV aan zonder aan de AB te zitten. Ik kan bevestigen dat deze time-out (na 4u terug naar menu) een alternatief is voor de auto stand-by. Deze ‘terug naar menu’ timer is niet te configureren. Dit is waarschijnlijk geïntroduceerd samen met het altijd via tig keer (minimaal 5) terug vanuit de gids naar je zender moeten. (laatste update?)

  • Auto stand-by uit → na 4u geen activiteit naar hoofdmenu (Niet instelbaar)
  • Auto stand-by aan en op 8u ingesteld (maximale tijd), geen ‘terug naar hoofdmenu’ timer

Wat is er mis met aan laten totdat de gebruiker de ontvanger uit zet?

Ergens ben ik blij dat ik voor de radio internetradio (niet via CD) en FM heb. Werkt vele malen beter. TV gaat heel snel de vaste telefoonlijn achterna zo. (scheelt ook de investering in een vervangend scherm)

Done, incl een link naar dit topic.