Al ca 1 jaar Freedom glasvezel / Canal digital.
Voorheen via KPN, daar was Netflix simpel (kanaal 200)
Nu zie ik Netflix wel als optie, maar dan wordt om internet verbinding gevraagd ???
Niet mijn ding dus. Veel geprobeerd, maar zonder resultaat.
Concreet: kunnen wij Netflix kijken via Freedom - al dan niet via Canal Digital? - of via Internet (wat ik verwacht) en waarom krijg ik deze “niet verbonden met internet” melding? Het Amino kastje zit toch direct in de Fritz!box router ingeplugde? Is via Apple 4K kastje nog een optie?
Alvast bedankt voor hulp
Natuurlijk kan je Netflix kijken via Freedom, alleen niet via Canal Digitaal (Canal+). Canal+ is zelf ook een aanbieder van streaming en gaat niet tegelijk ook Netflix aanbieden. Het Amino kastje is alleen maar bedoeld voor Canal+. Je kan er geen andere streaming apps op installeren.
Veel moderne TVs hebben een Netflix app, en als je een Chromecast kastje gebruikt heb je ook Netflix toegang.
Ik weet niet waar je “Netflix als optie” ziet. Er zit geen Netflix knop op de afstandsbediening van de Amino voor zover ik weet (mijn afstandsbediening heeft geen Netflix knop).
Inderdaad dat kan alleen via een app op je smart TV of, zoals Paul schrijft, via Chromecast of i.d. de Amino ondersteunt het niet.
Je moet natuurlijk wel een account aanmaken bij Netflix, bij KPN was dit kennelijk inbegrepen.
Tegen een kleine meerbetaling kun je wel meeliften op een account van familie of vrienden.
Ik heb alleen een Freedom internet verbinding. TV kijk ik via een Apple TV. Dit doe ik met NLziet. Op die apple TV zit ook Netflix, Disney+ en Amazon Prime.
Werkt perfect. Geen amino problemen enz…
Ik heb alleen een Freedom internet verbinding. TV kijk ik via een Apple TV. Dit doe ik met NLziet. Op die apple TV zit ook Netflix, Disney+ en Amazon Prime.
Werkt perfect. Geen amino problemen enz…
Hier bijna dezelfde opzet, alleen Canal+ App i.p.v. NLziet. Werkt inderdaad prima. Alleen hapert de Canal+ App wel als het gaat om grote evenementen, en in ons geval niet slechter dam met dat Animo doosje.
Excuses iedereen, die heeft gereageerd.
Toen de aansluiting nog via KPN liep werkte Netflix wel…
Omdat ik zowel via de Samsung TV als via het Apple 4K kastje wel het Netflix icoontje had, maar melding geen internet, dit laatste verder onderzocht. Bleek dus ook geen YouTube, browser etc te kunnen openen.
Hoewel de Amino box via een ethernet kabel een directe verbinding met de Fritz!box router heeft zorgde de Wifi verbinding voor problemen: deze stond nog op de KPN
Wifi internet naar huidige situatie aangepast.
Vervolgens 1x opnieuw bij Netflix ingelogd, alles werkt weer
Fout lag dus bij niet bijgewerkte WiFi (KPN => Freedom)