Netflix ontvangen?

Ik zag nu pas dat netflix niet te ontvangen is bij Canal Digitaal. Wij gebruiken dat wel eens af en toe. Maar hoe zou je dat nu dan kunnen ontvangen?

Hallo Leo.
Alleen via een telefoon app en chromecast of smart TV kun je Netflix ontvangen.
groet Jannux.

Dat is inderdaad een beperking.
Wij lossen dit voorlopig op door een laptop aan de televisie te hangen en daarmee in een browser (full screen) netflix te kijken.
Wij hebben ook raspberry pi minicomputers aan de televisies hangen met daarop de Kodi software. Er zijn pagina’s die beschrijven hoe daarop netflix te activeren. Dat heb ik wel eens aan het werken gekregen, maar na weer een aanpassing van Netflix werkt dit niet meer.

Wij hopen ook op een app in deze canaal digitaal ontvanger.

Wij hebben nog een ‘domme’ televisie

Je kunt ook Netflix app op iPhone downloaden en daarmee beamen naar de smart tv (geen apple tv of chromecast nodig).

Mijn ervaringen met een Chromecast* zijn heel goed. Niet alleen Netflix, maar ook YouTube, Spotify, Twitch, Amazon Prime, Disney+ (Uiteraard moet je wel de abonnementen hebben…). Gewoon vanaf je telefoon op casten “kilkken”, en kijken maar!

  • Ik zou wel de Chromecast Ultra nemen. Die ondersteunt 4K en is bekabeld waardoor het haperen van de stream niet voorkomt. Als je goede wifi hebt, is de Chromecast V3 een optie.

Hallo WarnerJan.
Helemaal mee eens. Hier werkt dat (tot nu toe) ook het beste. :+1:
Groet Jannux.

Amino werkt nu goed, maar nu alleen Netflix nog. In feite maakt de Amino, maar ook de vorige ontvanger van Canale+, van de smart tv een dumb tv. Voor mijn tv kan ik de functionaliteit weer terug krijgen, door de HDMI-kabel uit de amino te trekken en vervolgens in de HDMI-ingang van de tv te plaatsen. De bediening van de amino blijft wel functioneel door bij ieder commando de shift-knop ingedrukt te houden, maar de afstandsbediening van de tv werkt toch wel fijner. Netflix en andere zaken van de smart-tv zijn nu weer te gebruiken. is nuWel een gedoe hoor. Moet toch simpeler kunnen.

1 like

Of netflix als kanaal openzetten door canal digitaal. Nets als bij xs4all het geval was. Ik begrijp dat die wens is doorgegeven…

1 like

Sorry had het over HDMI ingang e.d., maar moet natuurlijk ethernet-ingang zijn.

Heel jammer dat er geen mogelijkheid is om Netflix, Videoland of zelfs NPOstart te bekijken rechtstreek via de tvontvanger. Dat is een groot gemis in mijn keuzevrijheid.
Ik zal mn laptop op ouderwestse wijze met hdmi aan mn tv koppelen. Wat een sof.

1 like

Hmmm. Ik ben vandaag overgekomen van XS4All. Stom van mezelf, natuurlijk, maar ik had niet voorzien dat ik nu geen Netflix-in-het-TV-kastje meer zou hebben. En ik maak me (en mijn overstap-beslissing) niet populair bij mijn huisgenoten door de omstandigheid dat Netflix-toegang nu ingewikkelder geworden is.
Inderdaad, hoor: na Netflix zijn er natuurlijk nog vele andere app-wensen denkbaar. Maar het is niet alleen in mijn huishouden, lijkt me, eerst Netflix, dan een hele tijd niks en dan nog wel wat andere would-have’s, toch?

Ik heb daarom een chromecast aangeschaft, voor 4 tientjes. Werkt (voorlopig) prima. Maar het zou natuurlijk geweldig zijn als het gewoon door CD wordt aangeboden.

1 like

Bij mij is het een alternatieve chromecast geworden: de TX3mini. Dat is een android-boxje dat (net als de XS4All/KPN set-top-box) óók als chromecast werkt, maar waarop je ook android apps kan installeren. Dus daarop de Netflix app geïnstalleerd, en dan kunnen we weer Netflix kijken (en ondertussen iets anders met je telefoon oid, doen).
Voordeel t.o.v. de oude XS4All setup is dat de NPO+ Android app ook werkt op de TX3mini (na een waarschuwing dat het een rare Android-versie). Fijn!
Minder fijn is dat de bediening van de TX3mini niet heel handig is (logisch: android is gemaakt voor een touchscreen). Maar wel werkbaar.
Ook niet fijn: twéé kastjes nu dus. Met elk zijn eigen afstandsbediening. En wisselen tussen de twee HDMI poorten (die gelukkig wel op mijn beeldscherm zitten) met de derde afstandsbediening (ok, dat kan ik vermoedelijk nog oplossen).
Wel fijn: met een “echte” Chromecast betaal je mee aan de winst van Google, de TX3mini kost ongeveer net zoveel - zonder aan Google te betalen.

1 like

Klopt, ik heb ook een paar van die soortgelijke android kastjes. Zijn leuke dingen. Met een Mele F10 Deluxe afstandsbediening gaat de bediening ook lekker, die adviseer ik je van harte. De standaard meegeleverde afstandsbedieningen zijn inderdaad prut.

Voor Netflix gebruik ik nu een Raspberry Pi 4 met Kodi er op. Dit werkt heel behoorlijk en je hebt er, in tegenstelling tot een Chromecast, niet nog een apparaat bij nodig. Het jammere is alleen dat ik nu alsnog, naast mijn Amino, een ander kastje onder de TV heb. Maar het acute “probleem” is opgelost.

3 likes

Kan ik met mijn digital canal netflix installeren. Ik heb geen app gevonden
Wies

Het handigste blijft toch een Smart TV of een TV met Mediaplayer en Kodi.
Ik heb een smart tv met internet aangesloten en de Amino op HDMI
Als afstandsbediening gebruik ik de Logtech Hub en Harmony app op de iPad.
Op de app heb ik o.a de functies TV kijken en smart TV aangemaakt.
Als ik naar Netflix wil klik ik op Smart TV , de Amino wordt uitgeschakeld en internet wordt ingeschakeld vervolgens kies ik Netflix, het gewenste profiel en de gewenste film.
Terug: gewoon op TV kijken klikken en de Amino wordt ingeschakeld op NPO 1
Bijkomend voordeel als er een probleem is met de Amino kan ik via Smart TV naar CD app en het gewenste kanaal kiezen. Via een Mediaplayer gaat dit, iets ingewikkelder, ook.

3 likes