Netflix problemen

Ik heb een vreemd probleem met Netflix, nadat ik van XS4All ben overgestapt op Freedom vind Netflix dat ik een proxy of unblocker gebruik en mag ik geen series meer kijken anders dan Netflix originals, op internet staat dat Netflix IPv6 niet goed ondersteund, kent iemand dit probleem en hoe zou ik dit kunnen oplossen (IPv6 uitschakelen?)

Ervaar zelf geen enkel probleem met Netflix, gebruik wel alleen IPv4 en geen IPv6.

Ik ervaar geen problemen met Netflix en gebruik zowel IPv4 als IPv6.

Omdat er alleen nog geleasde adressen bestaan voor kleinere ISPā€™s
Is er het probleem dat ook VPN organisaties die een tijdje leasen waardoor mogelijk jouw adres idd. hiervoor gebruikt kan zijn.
VPN oranisaties leasen een nieuw blok als er teveel blokkades optredenā€¦ (zelfde geldt ook voor grote spammers btw).

Je kan proberen via de Netflix helpdesk of je de blokkade kan laten opheffen of mogelijk dit via de Freedom helpdesk helpen regelen.

Hoe kan je ipv4 uitzetten in je modem?

Wij zijn ook Maandag overgestapt en inderdaad ook soortgelijke problemen helaas. Op onze Macbook, HP Laptop, iPhone, Android telefoon, Android tablet zijn een aantal series wel zichtbaar. Als ik op mijn Macbook IPv4 uitschakel en alleen IPv6 heb ik wel een adres, maar geen internet verbinding dus kan het helaas niet goed testen.

Maar het probleem is voornamelijk op onze Smart TV en Playstation 4, die hebben beide sowieso geen IPv6 ondersteuning dus ik vermoed dat daar iets misgaat. En hier zijn een aantal series die wij kijken dus niet beschikbaar, terwijl ze wel werken op de andere apparaten.

Als ik ons vaste externe IPv4 adres op zoek zie ik wel netjes staan dat het ā€œNederlandā€ is, en als ik een directe link gebruik naar een Netflix serie die niet werkt krijg ik te zien ā€œDeze is helaas niet beschikbaar in Nederlandā€, wat ik wel vreemd vind.

Ik heb zojuist een live chat gehad met Netflix met een poging om te vragen of ze iets konden zien of blokkade weghalen, maar ze zeiden van niet. En ze sturen mij nog een stappenplan wat ik naar de ISP kan sturen, daar kom ik later evt op terug.

Nog andere dingen die wij kunnen proberen misschien?

Alvast bedankt!

Het lijkt inderdaad een ipv4 probleem te zijn, als ik die uitzet op mijn Windows laptop gaat het goed, helaas kan dat niet op onze Smart tv. Ik heb geprobeerd om de ipv4 dhcp server uit te zetten, dan krijgt de tv alleen een IPv6 adres, maar blijkbaar heeft de tv ipv4 nodig want met alleen een IPv6 adres geeft ie aan geen internet toegang te hebben.

Ons IPv4 adres is 45.83.232.*

En ja, inmiddels bijna zeker dat het aan IPv4 ligt. Na contact met Netflix gehad te hebben kreeg ik het stappenplan om via www.fast.com te kijken welk IP adres er getoond wordt met de ā€˜Meer infoā€™ knop, en welk land. Op alle devices behalve de PS4/TV staat daar een IPv6 adres en bij de TV/PS4 dus het IPv4 adres wat mogelijk het probleem veroorzaakt.

Inmiddels ook de Helpdesk gemailed inderdaad met de vraag, bedankt! :slight_smile:

En voor de volledigheid, dit is wat Netflix mij stuurde;

VĆ³Ć³r het gesprek met je internetprovider:
Controleer of je via hetzelfde IP-adres en dezelfde gemelde locatie verbinding maakt met Netflix als het adres dat je internetprovider aan je heeft toegewezen. Controleer dit als volgt:

  1. Ga naar fast.com en voer de snelheidstest uit.

  2. Selecteer na afloop van de test de knop Meer informatie weergeven onderaan de pagina.

  3. Noteer de locatie en het IP-adres (een lange string van letters en cijfers) dat wordt weergegeven na Cliƫnt . De weergegeven locatie moet overeenkomen met je werkelijke locatie.
    ā€¢ Als de door fast.com gemelde locatie niet overeenkomt met je werkelijke locatie:

Mogelijk heb je VPN- of proxysoftware geĆÆnstalleerd op het apparaat waarmee je Netflix kijkt. Ook kan het zijn dat de internetprovider van je gebouw proxyservers gebruikt. Vraag je IT-beheerder om hulp.
ā€¢ Neem contact op met je internetprovider en volg de onderstaande instructies als de gemelde locatie niet overeenkomt.

Tijdens het gesprek met je internetprovider:
Vraag je internetprovider om je locatie en IP-adres te bevestigen.
ā€¢ Als de gegevens van fast.com wel overeenkomen met de locatie en het IP-adres dat is toegewezen aan je thuislocatie, vraag dan je internetprovider om contact met ons op te nemen via netflix.com/contactus.
ā€¢ Als je IP-adres volgens je internetprovider niet overeenkomt met het adres dat is toegewezen aan je thuislocatie, vraag dan of je de DNS-server van de provider gebruikt.

  • Zo ja , laat de internetprovider dan contact opnemen met Netflix via netflix.com/contactus.

  • Zo nee , vraag de internetprovider dan om over te schakelen naar de DNS-server. Start daarna de Netflix-app opnieuw en probeer of je Netflix kunt kijken.

2 likes

Reactie gehad van Freedom helpdesk, ze gaan erachteraan bij Netflix met ons IPv4 adres :ok_hand:t2: Bekend probleem helaas, dus @mckruithuijb ik zou je willen adviseren ook een mailtje te sturen naar Freedom helpdesk met je IPv4 adres met de vraag of ze die ook kunnen laten unblocken.

Duurt een aantal dagen zeiden ze, dus ben benieuwd. @anon97139585 super bedankt in ieder geval! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik hoop toch wel dat ze dit snel weten op te lossen, ik krijg 9 augustus mā€™n aansluiting en mijn nieuwe ip zit ook in die reeks.

Ik heb de vrouw zover gekregen om geen tv af te nemen, maar geen Netflix of de andere streaming diensten, dan ga ik het zwaar krijgen ā€¦

Ik heb unbound maar alvast aangepast met ā€˜prefer-ip6: yesā€™, hopelijk helpt dat, kan ik nu alvast wat testen.

Dat helpt niet tegen sites die denken dat je IPv4 adres niet uit nederland komt.
Want unbound zal gewoon naar de applicatie het IPv4 adres doorgeven wanneer deze om een A-record vraagt.

Ja kom er ook net achter dat die parameter daar niet voor is, nog maar ff doorzoeken.

Ja, ik kreeg vandaag ook een reactie van Freedom dat ze ermee bezig zijn, afwachten dan maar. We gaan binnenkort op vakantie, hopelijk is het daarna opgelost.

2 likes

Bij ons is het sinds vandaag opgelost! :slight_smile:

1 like

Goed om te lezen! Ik moet nog zeker twee weken wachten voor het te ervaren :sweat_smile: