Netwerkfrequentie?

Dag (allen),

bij het in gebruik nemen van een oudere Ambilight tv boven, vroeg deze om een netwerkfrequentie. In oude XS4all en zelfs Demon was dat standaard. Maar volgens FREEDOM is dat niet gevraagd. Elke mogelijke gegooglede cijfercombi lijkt niet te werken.

Zojuist een andere tv aangeschaft en krijg weer een vraag over de netwerkfrequentie.

Iemand een idee waar ik/het fout zit?

Alvast bedankt,

Groet,
Cor

Je probeert je TV via het coax signaal aan te sluiten. Maar je moet de input op je hdmi input zetten.

Er wordt gevraagd om de frequentie vanwaaruit de TV cq ontvanger als startpunt vanwaaruit dan de andere kanalen worden opgezocht. Standaard is net zo lang als dat werkt(e).

De frequentie is soms (semi ) “standaard” bij Ziggo vaak 474Mhz of 164Mhz en mogelijk per postcodegebied en abonnement of elders, weer een andere.
Hierbij komt ook nog (vaak) de vraag met welke codering/protocol/id de data wordt aangeboden (symboolsnelheid/modulatie/nertwerk-id). Daarbovenop is nog een activeringscode nodig van je ontvanger of kaartje.

Bel/vraag je TV aanbieder wat het voor jou daar ter plaatse wonende is.

De vraag om een netwerkfrequentie hoort bij het gebruik van DVB-C (digitale TV over de kabel zoals Ziggo die bijvoorbeeld aanbiedt), voor gebruik met TV van Freedom is dat niet de juiste manier.

Ik heb zelf geen TV van Freedom maar volgens mij zijn er twee opties:

  1. Je TV op internet aansluiten en een app installeren
  2. De (volgens mij ook via Freedom beschikbare) ontvanger gebruiken. Die zal dan op internet aangesloten moeten worden en gaat via een HDMI kabel je TV in. Effectief gebruik je dan je TV alleen als scherm

Als je meer details nodig hebt moet je even wachten tot iemand met meer ervaring met Freedom TV langs komt.

En de derde optie is: Een Chromecast aansluuten met Wi-Fi op je netwerk, met HDMI op je TV en de CD app installeren op de Chromecast.

En bij het kastje van xs4all schakelde de tv vanzelf naar HDMI.
Dat moet je nu met de hand doen.