Hallo!
Ik hoop dat iemand dit al heeft gedaan en werkend gekregen.
Wat ik probeer te doen is een dns challenge in NPM te doen op basis van het domein dat ik bij mijn freedom.nl abonnement heb gekozen.
Waar ik tegenaan loop is dat ik niet goed weet wat ik moet doen met de DNS challenge. Ik dacht dat ik ACME-DNS moet kiezen, maar moet dan wat informatie geven zodat dit zal werken met de DNS instellingen van freedom.nl.
Er is een mogelijkheid dmv. de dns-rfc2136 module. Die is alleen lastiger op te zetten en loopt alleen goed als je ALLEEN met je eigen DNS server te maken hebt. (die dan rfc2136 moet ondersteuen).
Sorry dat ik je tag in een oud topic, maar ik wil graag hetzelfde en loop ergens tegenaan met certbot-dns-standalone. Aangezien je het voorstelde, ga ik er even van uit dat je er verstand van hebt en/of het zelf gebruikt
Ik heb een DNS CNAME record aangemaakt, en de volgende stap is:
point *.acme.example.com to certbot
Daarvoor zijn twee opties: je hebt al een DNS server of nog niet. Die heb ik niet, maar ik heb wel een IP-adres met poort 53 beschikbaar. Daarvoor wordt het volgende voorgesteld:
acme IN NS ns.acme.example.com.
ns.acme IN A 1.2.3.4
In Mijn Freedom kun je echter geen name server record aanmaken. Dus: wat nu? Heb je suggesties? (Is die constructie wel nodig, als je een wildcard DNS record hebt? Dat wijst tenslotte ook naar acme.example.com)
Ik heb ook een andere DNS service draaien (voor andere domeinen), en daar kan ik wel een NS record aanmaken.
Zoneedit levert voor mij de service als secondary waarbij de primary op m’n eigen server in house draait. Maar dan heb je dus idd. een ander domain ergens nodig.
Hier is niet aan te ontkomen. (het is niet voor niets een vorm van authenticatie).
Misschien kan de helpdesk van Freedom je hier een handje helpen.
Zij hebben meer rechten in DNS. Ik heb dat nooit gevraagd.
Ze zetten op verzoek ook reverse lookup goed voor mail servers.