Niet alle filters werken goed

Ik heb twee e-mail filters aangemaakt voor mijn Freedom Email Only account. Mijn bedoeling is dat ik van alle e-mail in de “hoofd mailbox” een kopie in een andere (persoonlijke) mailbox krijg. Daarom heb ik twee “Stuur kopie door gebaseerd op ‘Aan’" regels. Eentje voor <mijn gebruikersnaam>@freedom.nl en eentje voor <mijn anonieme id>@sinenomine.email. Beide regels sturen een kopie door naar <mijn persoonlijke mailbox>@<mijn domein>.

Het rare is dat de regel voor <mijn anonieme id>@sinenomine.email wél werkt, maar die voor <mijn gebruikersnaam>@freedom.nl niet. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Mijn huidige filters werken nu.
Ik had er meer willen maken.
Die deden niet wat ik verwacht.
Toen ben ik overgegaan op eigen stukjes script.

Ik kijk eerst in de header van de mails die wens te filteren.
Zoek dan iets unieks en filter daarop.

Blijkbaar is er ook weer aan gesleuteld. zie ik vandaag.
De eigen filters zijn verdwenen.
En de bestaande zien er raar uit.
Onderstaande was van origine een stukje eigen script.

Hmm, een paar uur later lijkt 't wél goed te werken. Kan het zo zijn dat filters met enige vertraging geactiveerd worden? Zo ja, dan is het misschien wel nuttig om dat te melden op de pagina waar je ze aanmaakt of aanpast…

1 like

Ik ben ook nog wel een ongeduldig type.
Ik heb daar ook niet aan gedacht.

Uit veiligheid houdt Freedom er dubbele systemen op na,
op het moment dat jij op de knop opslaan klikt, moet het systeem controleren en de filters verspreiden over de diverse systemen.

Dus (gratis tip) :
.1. aanpassen
.2. doorlezen (niet alleen systemen maken fouten, mensen ook - schijnt 't)
.3. toepassen
.4. (belangrijk) eerst :coffee: koffie
.5. testen

Veel mensen slaan de belangrijke stap-4 over.
Als 't bijzonder goed werkt, kun je altijd nog stap-6 doen: gebakje er bij, maar ja, dan is de koffie nèt op …

6 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.