Nieuw account voor mail kan niet inloggen

Lijkt nog steeds een delay van meer dan 48 uur. Account dat ik maandag aanmaakte werkte. Nieuw account gaat weer kapot, zal een kijken of het nu weer werkt als ik vorige weer aanmaak.

Addition:
Alles weer stuk, dus weer minimaal 48 uur wachten.

Dit is bekend en wordt nog aan gewerkt. De basisinformatie vind je terug op de helpdeskpagina

Zoals bij stap 8 wordt vermeld is het normaliter zo dat het 5 tot 15 minuten kan duren voordat een nieuwe mailbox actief is.

Kan/wil je een toelichting cq inkijkje (laten) geven waarom het zo fluctueert…

Ik kan mij zelf van alles bedenken hoe de iemand aliassen oppakt en implementeert, heb dat soortgelijke dingen voor anderen vroegûh ook wel gebouwd.
Belangrijk is dat het gebruik en (uitlevering) consistent is en OOK gemonitord wordt, wat dan vertrouwen geeft. Beter een melding te het FF niet werkt dan dat te moeten ondervinden.

Terzijde heb ik het probleem nu omzeilt door vooraf op elke mailbox een serie (werkende) aliassen te hebben die ik zo nodig gelijk kan gebruiken wanneer ik ergens een abbo neem of een onbekende mijn e-mailadres wil hebben.

Bedankt @anon17744841 , duidelijk verhaal. Echter zitten er heel veel seconden tussen 15 minuten en 48 uur. Het account dat ik aangeef aangemaakt te hebben vanochtend, kan ik nog niet bij de mailbox. Ik lees veel over storingen en bloeden stoppen, echter blijft dit probleem dus blijkbaar.

Gezien ik het mail account 5 uur geleden heb aangemaakt, verwacht ik dat ik nog 43 uur moet wachten.

Even duidelijk ook dat dit 0 problemen geeft voor mij aangezien alles ondertussen wel ingericht is. Echter lijkt me dat ieder nieuw lid van Freedom hier tegenaan gaat lopen.

Je hangt je domein over naar Freedom en je krijgt een mooie sms met je inlog gegevens en dan blijkt dat je niet in kunt loggen, dit lijkt me geen goed eerste indruk.

1 like

Wat Michael aangeeft is zoals te verwachten is. Maar wat belangrijk is, wanneer dit afwijkt dit bij Freedom te melden. Neem even per e-mail of telefonisch contact op zodat we je verder kunnen helpen. Mogelijk dat er een ander probleem is dan zichtbaar is.

Hi Sebas,

Je geeft aan dat het belangrijk is om te melden dat er iets niet werkt. Dit heb ik gedaan afgelopen weekend, maar geen reactie terug gehad (Ticket#92138426). Het is dat @rob mij gerust probeert te stellen, anders was ik als nieuwe klant al weggelopen.

1 like

Heel goed dat je erover contact met ons hebt opgenomen!
We zijn druk bezig iedereen te beantwoorden, waarbij de oudste e-mails als eerst worden opgepakt.

Ik heb nog niet het ticket ingezien maar zorgt dat je jouw gegevens mee stuurt in het ticket. Dan kunnen we jou ook direct helpen. De gegevens die wij minimaal nodig hebben staan in de reactie e-mail waar ook het ticketnummer in vernoemd wordt.

Lijkt vandaag goed te werken :partying_face:
Benieuwd of er ook iets veranderd is.

Er was een activatie probleem van nieuwe mailboxen die werden aangemaakt. Oplossing lag in de backend.

2 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.