Nieuwsbrief 33

1. Automatische datalek check

Privacy en online veiligheid staan bij ons hoog in het vaandel. Vandaar dat Freedom vanaf nu een automatische check uitvoert op een door jouw gekozen wachtwoord bij het aanmaken van een nieuw e-mailadres. Het wachtwoord wordt door de database van ‘Have I been pwnd?’ gehaald om te kijken of het ooit is voorgekomen in een datalek. Is dat het geval dan ontvang je van ons een melding en kun je je wachtwoord wijzigen. Je kunt daarnaast ook zelf een check uitvoeren op jouw wachtwoord, e-mailadres of telefoonnummer. Lees meer... 

2. Shared webhosting

We zijn hard aan het werk om in september 'shared webhosting' te kunnen introduceren. Dit doen wij natuurlijk voor iedereen, maar zeker ook voor het grote aantal klanten van XS4ALL dat per 1 oktober hun hosting pakket verliest. Via webhosting maak je jouw website beschikbaar voor het publiek onder een eigen domeinnaam (bijv. www. bedrijfsnaam .nl). Bij shared webhosting huur je een klein deeltje van een server. Op deze server worden zowel jouw website als die van andere klanten opgeslagen en beschikbaar gemaakt via het internet. Zoals je van Freedom mag verwachten, zorgen wij ervoor dat alles veilig wordt ingericht en onderhouden. 

Binnenkort meer informatie! 

3. Subnetten

Het is zomer en dat betekent dat er veel collega's op vakantie zijn, maar we zitten zeker niet stil. Ook de dienst 'subnetten' staat op onze agenda en we werken er hard aan dit eveneens binnenkort te kunnen introduceren.

Subnetten zijn reeksen van IP-adressen die door een groot aantal bedrijven en hobbyisten wordt gebruikt, zodat hier bijvoorbeeld een eigen e-mail-, file- of backup-server op kan worden gedraaid. Freedom Internet gaat deze oplossing binnenkort aanbieden voor zowel particulieren als organisaties. Wil je als eerste op de hoogte worden gesteld, wanneer deze dienst live gaat? Lees meer en meld je aan.

4. Glasvezel in Eindhoven

Vanaf nu wordt er glasvezel aangelegd in Eindhoven. Je kunt daarom nu al een voorinschrijving doen voor een internetverbinding via het glasvezelnetwerk van T-Mobile. Woon je in Strijp, Gestel of het centrum, dan kun je nu al Freedom internet bestellen. Je ontvangt dan al een 1Gbit/s internetverbinding voor slechts €49 per maand. Lees meer...

5. Community

Wist je dat Freedom ook een Community heeft waar klanten hun kennis en ervaring delen over internet, TV en bellen? Uiteraard is er hier ook ruimte voor de maatschappelijke initiatieven die we steunen, waaronder privacy gerelateerde onderwerpen.

Wil je toegang tot de Community? Registreer je dan met je @freedom.nl mailadres. Je kunt zelf een naam/alias kiezen. 

6. TV wijzigingen

Update storing
Canal Digitaal geeft aan het grootste deel van de storingen voor de meesten te hebben opgelost, namelijk slechte beeldkwaliteit, haperen van beeld en of geluid, vastlopen van de televisieontvanger en de App. Deze storingen waren merkbaar bij het gebruik van de volgende diensten: opnames, begin gemist en on demand.

De begin- en eindtijden van programma's kloppen nog niet altijd. Canal Digitaal werkt er hard aan dit op te lossen. 

ESPN
ESPN heeft haar pakketten gewijzigd, kanaal 5 en 6 uit het ESPN International pakket zijn komen te vervallen. Canal Digitaal heeft daarom besloten kanaal 4 toe te voegen aan het basispakket. Dat betekent dat vanaf nu iedereen met een TV abonnement ESPN kanaal 1, 2, 3 en 4 ontvangt. 


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsbrief/nieuwsbrief-33

Gisteravond was Op1 weer niet te doen via begin gemist, dus het haperen bij begin gemist is nog niet opgelost. Het begint ondertussen toch wel stuitend te worden dat dit, ruim een jaar na aanvang van de TV dienst, nog niet is opgelost.

Wij wilden nog even voor het slapen terugkijken, dus ik had geen computer bij de hand om even een log bij te houden vanuit de Fritz.

Vandaag ontdekt dat mijn websitetje (via soverin) niet meer werkt.
Zomaar, ineens.
Nou ja, als je de nieuwsbrief gemist hebt.
Toch jammer van alle moeite.

Ben ‘founding member’, maar alleen nog voor email en domeinnaam.
(Dat laatste gaat volgens mij ook veranderen bij freedom.)
Ik zit met alles nog steeds bij xs4all, sorry, kpn.
De tv is daar perfect, internet ook en webhosting en linux-shell gebruik via ssh werkt nog steeds.

Later toegevoegd:

Ik heb bericht gekregen van xs4all dat home.xs4all.nl en shell.xs4all.nl gewoon beschikbaar blijven.
Ben ik erg blij mee.
Heb de website bij soverin meteen helemaal verwijderd.
Wat een slechte interface is dat: in firefox is het editen hopeloos, en langzaaaaam!
Op een tablet al helemaal niet te doen.

Het spijt me beste freedom-genoten, maar soverin is echt niet goed genoeg.
Een website moet je op zijn minst kunnen onderhouden via een sftp-server/client en niet met een online editor en ‘slepen en plakken’.
Ik zou er als freedom.nl pas geld voor gaan vragen \ls het flink beter is geworden.

1 like