Nieuwsbrief 36

1. Nieuw: Freedom Mail

Freedom biedt nu ook als los pakket 'Freedom Mail' aan! Zo mail je veilig vanaf en naar beveiligde servers. Bovendien ben jij niet alleen voorzien van meekijkvrije mail, maar ook jouw huisgenoten of gezinsleden, dankzij de 4 extra mailboxen. Handig! Daarnaast kun je bij dit pakket ook nog één domeinnaam registreren (of meer domeinnamen aanschaffen). Lees meer...

2. Uitnodiging Freedom Ledenavond

In korte tijd is het Freedom gelukt een internetprovider neer te zetten die internet, tv en bellen biedt én als “Beste Alles-in-1 provider” werd getest door de Consumentenbond in april afgelopen jaar. Maar we zijn er nog niet, Freedom was toe aan de tweede fase en had geld nodig om verder te kunnen groeien. Vandaar dat we in juni een crowdfunding organiseerden. Wederom bleek dat we een hele trouwe achterban hebben, want het maximale bedrag van 4 miljoen werd al binnen 2,5 week opgehaald. Een aantal plannen is inmiddels bewerkstelligd, denk aan onze nieuwe diensten webhosting en Freedom mail, maar ook hebben we interne tooling gebouwd waardoor het verhuizen van een verbinding veel soepeler verloopt en sluiten we steeds meer glasvezelnetwerken aan.

Freedom vindt het nu tijd om samen met jullie, onze trouwe achterban, terug te kijken en vooruit te blikken! Dat doen we op 10 november 2021 op de Freedom ledenavond. Je kunt hier online aan deelnemen of live aanwezig zijn in het Veur Theater. Voor de live deelname is slechts een aantal kaarten beschikbaar, wees er snel bij, want op is op! Lees meer en meld je aan...

3. Achter de schermen

Freedom Internet neemt privacy écht serieus. Zo vragen wij bijvoorbeeld wanneer je (internet)abonnee wordt van Freedom, alleen om de noodzakelijke informatie. Heb je een vraag over je abonnement? Dan checken wij eerst of jij het echt bent, voor we iets aan je doorgeven over of aanpassen aan het abonnement. En wanneer we vermoeden dat er onjuist met persoonsgegevens wordt omgegaan, dan duiken wij daar verder in.

Onze privacy officer onderzocht zodoende een vaak als voorbeeld gebruikt telefoonnummer. Want is dit telefoonnummer in gebruik door iemand en daarmee dus een persoonsgegeven? Lees meer...

4. Freedom Community bestaat 1 jaar!

Hieperdepiep hoera! De Freedom Community bestaat alweer 1 jaar. Dagelijks worden er door abonnees van Freedom kennis en ervaring gedeeld over internet, TV en bellen. Uiteraard is er hier ook ruimte voor de maatschappelijke initiatieven die we steunen, waaronder privacy gerelateerde onderwerpen.

Wil je toegang tot de Community? Registreer je dan met je @freedom.nl mailadres. Je kunt zelf een naam/alias kiezen. 

5. Uitbreiding glasvezelgebieden

Het aansluiten van zoveel mogelijk glasvezelnetwerken, is een van de speerpunten voor Freedom. Met het aansluiten van Fiber Operator zijn er weer veel adressen (namelijk 180.000) toegevoegd in diverse gebieden. Daar zijn we natuurlijk ontzettend blij mee! Doe de postcodecheck om te kijken of we nu ook bij jou een glasvezelinternetabonnement leveren. 

6. Privacyverklaring Freedom

Wanneer we een aanpassing doen in de privacyverklaring dan zullen we dat altijd melden. Bij deze willen we jullie daarom graag informeren over de aangepaste privacyverklaring. Bekijk deze pagina voor de laatste wijziging.

Met vriendelijke groet,

Team Freedom


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsbrief/nieuwsbrief-36
2 likes

Geweldige nieuwsbrief weer met veel mooie onderwerpen. Zit inmiddels klaar voor de ledenavond, leuk! Ben benieuwd of jullie dan nog iets nieuws gaan melden, wat we nog niet weten :slight_smile:

Het Veur theater doet het ‘bijna’ goed. Als je je aan wilt melden vragen ze wel je hele doopzeel op, wat uiteraard erg fout is. Waarom zouden ze je huisadres en zelfs geboortedatum nodig hebben om een kaartje te reserveren…
Wat dan wel weer goed is, is dat het geen verplichte velden zijn. Met slechts je voornaam en emailadres zijn ze ook tevreden.
Maar eigenlijk zouden ze niet naar meer gegevens moeten vragen.

Mischien een Freedom medewerker even een telefoontje plegen met de Veur?

2 likes

Hey @anton,

Die telefoontjes zijn vooraf al gedaan. :wink:

We hebben Veur Theater hier naar gevraagd, maar ze gebruiken een standaard ticketsysteem dat door een groot deel van theaters in NL wordt gebruikt. Het is dus door hen niet voor ons alleen aan te passen helaas. Hoe graag we dat ook zouden willen.

4 likes

Is het ook niet zo door de Corona maatregelen?
Dat ze moeten weten wie je bent? Ja, het is maar een open vraag :slight_smile:

Denk het niet, ik heb alle velden gewoon leeg gelaten buiten mijn voornaam en email adres. Dat vind ik zelf wel relevante informatie die ze mogen hebben (en zelf voornaam zou niet echt nodig zijn maar heb ik geen problemen mee)

1 like

Uit deze nieuwsbrief had ik begrepen dat Fiber Operator al aangesloten is op Freedom, maar toen ik de klantenservice hierover vroeg, bleek dit nog (helemaal) niet het geval te zijn. Of in ieder geval: mijn aansluiting thuis zit wel op het Fiber Operator netwerk (voor zover ik dat kan nagaan), maar de Freedom postcodechecker laat het (nog) niet zien. Klantenservice bevestigde dat ik dit nog niet zou zien in de checker, maar ja die nieuwsbrief beweert min of meer dat het al helemaal rond is?
Ik wil de klantenservice hier ook niet al te veel mee lastigvallen (ik heb begrepen dat ze het vrij druk hebben), maar ik zou het wel handig vinden als dit soort info wat duidelijker ergens beschikbaar is. Ik wil heel graag bij Freedom blijven, maar wil ook graag van de WBA verbinding af :wink:, dus als ik kan overstappen naar een verbinding van Freedom via Fiber Operator… :partying_face: