NLZiet: problemen met NPO

Regelmatig doen de live NPO uitzendingen van NLZiet het niet. Geen problemen met de andere zenders en met het terugkijken van oude programma’s.
Volgens NLZiet ligt het aan de provider. Zie hieronder.
Freedom: graag jullie reactie.

Vervelend dat de programma’s van NPO niet werken bij je. Dit probleem zien we helaas af en toe voorbij komen, alleen bij on demand items van NPO in combinatie met bepaalde providers. Er gaat vermoedelijk iets mis bij de IP-check bij het ophalen van een licentie om te kunnen kijken naar de programma’s. Vooralsnog hebben wij hier geen oplossing voor, maar wellicht heeft dit te maken met een (filter)instelling en kan je provider wel verder helpen. Ik raad je daarom aan om even contact op te nemen met je provider en ben benieuwd naar de uitkomst!

Ik gebruik zelf geen NLziet. Wij kijken NPO via NPOstart (plus). Daar hebben we geen problemen. Onze verbinding is via glasvezel van KPN.

Ik gebruik hier dagelijks NLziet icm Freedom en heb geen problemen met NPO livestream.

Hier kijken we ook dagelijks via NL-Ziet, zonder problemen via Freedom (zowel live-streams als terugkijken).

Hier ook met NPO op NLZiet geen problemen. Heb je al bij verschillende (outdated) GeoIP databases gekeken met welk land je IP bekend is?

Bij deze is je data gelijk zichtbaar als demo:

Hoi,

Belangrijk is ook om te weten HOE je NLZIET bekijkt (via Smart TV, Apple TV, Android enz…enz…)
Er zijn namelijk bepaalde platformen waar inderdaad niet alle licenties werken.
Ik ken bijvoorbeeld Android versies waar live tv kijken inderdaad niet werkt maar terugkijken wel.
Verder, kan het zijn dat er misschien een VPN verbinding open staat?

Ik kijk NLZiet via google chromecast live en geen problemen.

Ik gebruik de NLziet app op een LG oled tv. Versie 5.5.15.
De tv heeft de laatste firmware.
Met een vaste ethernetaansluiting op het glas van Freedom.
Geen Pihole meer er tussen. Dhcp door de Ubiquiti router.
Geen VPN.

Het vaste ip-adres is een ip-adres in Nederland.
De Android NLziet app geeft nooit problemen op de diverse apparaten met Wifi.

Ik gebruik ook de NPO app op de tv. Daar zijn (de laatste tijd :slight_smile: ) nooit problemen mee.

Het probleem is dus dat soms de live uitzendingen van de NPO niet worden weer gegeven door de NLziet app op de LG tv.
Als jullie nog meer suggesties hebben, hoor ik het graag!

Hoi,

Probeer eens IPv6 uit te schakelen in de netwerkinstellingen van je tv.

Ik denk dat je op het forum van NLZiet meer info kunt halen. Wellicht ook om het probleem te escaleren naar de techs.

Ik heb ook gedoe gehad met oudere Philips TV, NLZiet en de live uitzendingen. De TV opnieuw opstarten (powercycle: stekker eruit, even wachten, stekker erin) was dan de tijdelijke oplossing. Als het probleem weer optreed kan je kijken of het probleem tegelijk ook voordoet op een ander apparaat achter dezelfde internet verbinding (telefoon, tablet, o.i.d.)? Dan kan je op die manier meer informatie krijgen welk gedeelte mogelijk mis gaat.

Ik heb uiteindelijk een ‘Google Chromecast HD met Google TV’ dongle gehaald en daarna nooit meer last gehad van problemen. De app native op de (oudere) TV draaien en/of non-android devices is voor mij geen succes geweest.

Ik keek lange tijd NLZiet via Freedom, nooit problemen mee gehad. Dat deed ik via een Apple TV kastje met hun app erop geïnstalleerd. Nu heb ik Odido internet en ook nu geen enkel probleem met NLZiet.

Vervelend dat het bij jou wel problemen geeft, hoop dat het snel opgelost kan worden.

Die reactie is onzinnig want als er ‘iets mis bij de IP-check’ gaat dan ligt dat bij NLZiet en/of de partners van NLZiet. Want wij doen die ‘IP-check’ niet, dat doen de rechthebbenden. We filteren ook geen verkeer.

We hebben in het begin veel gedoe met de NPO gehad. Uiteindelijk bleek dat men hun GeoIP-databases in de praktijk niet vernieuwende. Als er nog steeds (of weer) zoiets speelt dan moeten we meer gegevens hebben in een poging het een en ander gecorrigeerd te krijgen. Daarvoor moet je een ticket aanmaken als je dat nog niet hebt gedaan.

Dat lijkt me ook, Arien. Ik vond hun reactie zo merkwaardig, dat ik het niet kon nalaten deze hier in de groep te gooien.

Ik ga proberen opnieuw het probleem te reproduceren. Dat is de laatste dagen niet opgetreden, zal je net zien.
Wanneer het weer voorkomt, kunnen jullie deze acties van mij verwachten, en zal ik me weer melden.

  • Laptop aan de ethernetkabel in hetzelfde VLAN als mijn tv en dan de webapp van NLziet testen.
  • De tv een minuut van de stroom halen. (Dat is een desperate oplossing, want wat zou dit aan kunnen tonen?).

Testen met Chromecast of een Android device is al eerder gedaan. Op die Wifi apparaten zijn nooit problemen. Het gaat hier om de app van NLziet voor de (wat oudere) LG smart tv.

Nou, vanochtend was het zo ver: geen signaal op de 6 NPO live zenders in de nlziet app van mijn LG tv uit 2019.

  • Geen storingsberichten op allestoringen.nl.
  • Wel beeld in de nlziet webapp, op een laptop in hetzelfde Vlan als de tv.
  • Wel beeld op alle wifi devices. Ook Chromecast.
  • De tv een minuut van de stroom halen, had geen effect.

Conclusie:
Het slechte functioneren van de nlziet app ligt niet aan de provider Freedom (wat eigenlijk al duidelijk was bij het begin van deze discussie).
Voor ongestoord live tv kijken moet je een alternatief bij de hand hebben. Bijvoorbeeld Chromecast of de NPO app.

Ik zal nog een keer een ticket bij nlziet openen.
Dank jullie wel voor het meedenken.

Goed plan om bij NLZiet een probleem ticket aan te maken. Ik heb hier zelf ook NLZiet, alleen geen Freedom, maar ik herken je probleem niet. Hier prima beeld via mijn iPhone en Apple TV (ook beide losse app en werkt prima).

Uiteraard vervelend voor jou maar wilde alleen laten weten dat niet iedereen er last van heeft, die NLZiet gebruikt.

Hier gewoon freedom en nlziet voor bijna 1,5 jaar. geen enkel probleem met nlziet of freedom internet.
Gebruik AppleTV4k en daarop de NLziet app

1 like