Nummerweergave aan/uit per gesprek

Vroeger gebruikte ik hier codes voor maar dat lijkt niet te werken op de fritzbox 7590. Het is nu in de settings aan of uit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een stokoude telefoon gebruik die met een kabeltje in de FON-aansluiting van de 7590 zit. Dus misschien dat het daar aan ligt.

*31 voor het te bellen nummer zou moeten werken om je nummerweergave uit te zetten, maar heb het niet zelf geprobeerd met bellen via Freedom.

Nee, werkt niet. Zodra ik dat probeer dan krijg ik een pulserende kiestoon en kan ik het nummer niet meer bellen. Ik heb al heel veel codes geprobeerd maar nog geen werkende gevonden.
In ieder geval dank voor het antwoord.

Heb je ook #31# geprobeerd, dat zou ook soms moeten werken net als 31

Ik kan het zelf niet testen, omdat mijn nummerweergave sowieso al uit staat

#31# daarmee kan ik wel een nummer bellen maar is mijn nummer nog steeds zichtbaar.
Niet werkende codes:
31[nummer]#
*#*31#[nummer]
31[nummer]
Nummerweergave staat aan en het is de bedoeling om voor sommige gesprekken het uit te zetten.
Het omgekeerde is ook een optie, nl nummerweergave uit en dan voor sommige gesprekken een code gebruiken om het in te schakelen.
Bedankt voor de moeite, ik blijf zelf ook verder zoeken.

Bedankt voor de uitgebreide test. Dit zal denk ik een aktiepunt worden voor Freedom in contact met Voys telefonie

Jij ook bedankt. Hij geeft niet alle sterretjes weer als ik het bericht plaats. In de tekst die ik typ staan ze wel.
Sterretje31Sterretje[nummer]#
Sterretje31Sterretje[nummer]
:grin:

Volgens AVM moet het *31# zijn: https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7590/knowledge-base/publication/show/81_Blocking-your-telephone-number-from-being-displayed/

Werkt bij mij in elk geval (al bel ik niet via Freedom maar via één van de vele Betamax-merken).

Helaas, deze werkt ook niet. Ik blijf nog steeds m’n nummer zien. Ik had ook al de knowledgebase geraadpleegd maar ik kwam er niet uit. Ik test naar m’n eigen mobiel.
Dank voor de moeite.

Mensen, ik heb er een mail aan gewijd, gewoon naar info@AVM.DE
Kijken of de leverancier hierover tips heeft (ZIJ zouden het moeten weten, toch)

Als hun antwoord komt, dan plaats ik het hier op onze Freedom-Community.

Mensen,
met *31# schakel je de configuratie-instelling “verberg mijn nummer vanaf nu” IN,
met #31# zet je in de configuratie de instelling op “zend mijn nummer mee”

Je kunt dus vóór het gesprek UIT en daarna weer IN schakelen (of andersom).
Maar na het gesprek vergeet je dit misschien…

Bij AVM staat de vraag uit of dit ook per-gesprek kan, en hoe.

2 likes

Na de nodige nieuwe testen ben ik er achter gekomen dat mijn telefoon niet met de Fritzbox kan “praten”. Hierdoor worden alle codes door de Fritzbox genegeerd waardoor het dus niet werkt.
Het ligt dus toch aan mijn telefoon en is geen fout van AVM/Freedom.
In ieder geval wil ik iedereen hartelijk danken voor alle reacties en moeite die is gedaan om het probleem op te lossen.
Het wordt dus tijd om een nieuw modern toestel te kopen.

1 like

@loopen
Goed te horen dat je zelf de oorzaak hebt kunnen achterhalen, spijtig natuurlijk wel van de telefoon zelf. Bedankt voor het delen van de uitkomst van je testen.

Ook goed te weten dat er op dit vlak geen issues zijn met de FRITZ!Box of software van de leverancier AVM.

Er staat alleen nog de vraag open van @Drs_W . Ik stel voor na die berichtgeving dit topic te sluiten, eventueel uiteraard weer te openen als hier aanleiding voor is.

Als je (standaard) altijd jouw eigen nummer openbaar mee zendt bij elke keer
kiezen, dan kun je dat éénmalig onderdrukken.

In de volgende Nederlandstalige handleidingen staat wat je moet doen:
Fritz!Box5490-Handleiding blz. 113
Fritz!Box7360-Handleiding blz. 125
Fritz!Box7369-Handleiding blz. 115
Fritz!Box7590-Handleiding blz. 263

Het eigen nummer éénmalig voor één gesprek onderdrukken, gaat als volgt:
Toets eerst: *31#
Toets nu het te bellen telefoonnummer
Neem nu de hoorn op

De Support-Afdeling van AVM.de meldt daarnaast het volgende:

Als je in de Fritz!Box standaard altijd jouw eigen nummer onderdrukt,
dan kun je voor één gesprek éénmalig jouw nummer openbaar meezenden als volgt:

 Toets eerst:     #31#
 Toets nu het te bellen telefoonnummer
 Neem nu de hoorn op

Na dit gesprek wordt nummerweergave weer onderdrukt.

Ik heb dit getest.
Aan de Fritz!Box direct aan FON1 een oude drukknop-telefoon.
.1. instelling in Fritz bij Telef-Device-Features gezet op:
CLIP = ON (Lijn-Identificatie Presentatie = zend mijn nummer openbaar mee) en CLIR = OFF (onderdruk mijn nummer dus niet)
getest met:
Mobiel-Nummer bellen =-> nummer is zichtbaar voor ontvanger
* 31 # Mobiel-Nummer bellen =-> nummer is zichtbaar voor ontvanger
# 31 # Mobiel-Nummer bellen =-> nummer is zichtbaar voor ontvanger
* 31 * Mobiel-Nummer bellen =-> nummer is zichtbaar voor ontvanger
in alle 4 gevallen zag ik op mijn mobiel het inbellende Fritz!Box-telefoonnummer

.2. instelling in Fritz bij Telef-Device-Features gezet op:
CLIP = OFF (zend mijn nummer NIET openbaar mee) en CLIR = ON (Lijn-Identificatie Beperking = onderdruk mijn nummer)
getest met:
Mobiel-Nummer bellen =-> nummer is zichtbaar voor ontvanger
* 31 # Mobiel-Nummer bellen =-> nummer is zichtbaar voor ontvanger
# 31 # Mobiel-Nummer bellen =-> nummer is zichtbaar voor ontvanger
* 31 * Mobiel-Nummer bellen =-> nummer is zichtbaar voor ontvanger
in alle 4 gevallen zag ik op mijn mobiel het inbellende Fritz!Box-telefoonnummer

Mijn Fritz!Box hangt aan een VDSL-koperlijn, de telefoon direct (bedraad) aan de Fritz!Box.
Waarschijnlijk staan mijn “lijn-instellingen” hiervoor verkeerd.

In de specifiekere info over dit onderwerp vind ik ook, dat zowel jouw contract met de provider als de lijn-instelling van jouw lijn
deze instellingen mogelijk moeten maken. Vrijwel alle lijnen worden standaard opgeleverd met nummer-herkenning AAN.

Nummer-onderdrukking werkt namelijk als volgt: jouw nummer wordt WEL meegestuurd, maar dan MET een code, die ‘de overkant’ verzoekt het nummer te verbergen.
Vandaar dat Alarm-Centrale 112 en Politie toch altijd het nummer van de beller weten (zij kijken niet naar het vlaggetje om het inbelnummer te verbergen).

Mobiel werkt het bij mij wèl:
altijd nummer verborgen, dan is * 31 *BelNummer éénmalig bellen mèt openbaar nummer
en
altijd nummer openbaar, dan is # 31 #BelNummer éénmalig bellen met verborgen nummer.
Daar werkt het wèl.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze info.
Drs_W

( deze case wordt hierna gesloten, begrijp ik )

@Drs_W
Nog even snel voordat het gesloten wordt. Hartelijk dank voor de uitgebreide info. :+1: Ik ga het nog eens goed bestuderen maar vanaf nu is het mijn eigen probleem en niet meer voor het forum.

@Drs_W
Heel erg bedankt voor de genomen moeite voor het uitzoeken en delen van de informatie hier!

@loopen
Op het forum is er altijd hulp :face_with_monocle: