Eerder was een uiting van freedom “Ondertussen zetten we ook de onderhandelingen met ODF en T-Mobile voort, om de exclusiviteit van T-Mobile in het eerste jaar te laten vallen.”. IK was benieuwd hoe hier verdere ontwikkeling in waren, hier wordt binnenkort ODF aangelegd (Oegstgeest), en ik was benieuwd of de change / verkoop van T-Mobile naar/aan ODIDO hier nog positieve ontwikkelingen in geeft.
Odido heeft geen nieuwe eigenaar gekregen met de naamswijziging. T-Mobile Nederland is al 2 jaar geleden verkocht aan de huidige eigenaars, de naamswijziging liet alleen nog even op zich wachten. Vermoedelijk zal hier dus niet veel door veranderen.
Klopt, hier veranderd helemaal niets aan door de naamswijziging. Nog steeds mogen we pas beginnen met de voorbereidingen tot leveren 1 jaar na de pop-opening, effectief kunnen we dus circa 18 maanden na oplevering van een pop/wijkcentrale gaan leveren.
Dat we daar het niet mee eens zijn mag duidelijk zijn en we blijven strijden voor een eerlijke markt met gelijke kansen. Daar is nu geen sprake van.
DEN HAAG – T-Mobile Nederland gaat voortaan Odido heten. “We denken dat vooral zakelijke gebruikers dat prettig vinden”, stelt Jan Hupsieflupsie, hoofd marketing van Odido. “Met een naam als Odido voelt een klant zich meteen serieus genomen. We hebben overigens lang getwijfeld tussen Odido, Lalalala en A Ram Sam Sam A Ram Sam Sam Guli Guli Guli Guli Guli Ram Sam Sam. Die laatste had eigenlijk onze voorkeur, maar de domeinnaam was al bezet.” Lees verder…feitig | ‘Odido klinkt goed voor de zakelijke markt’
Altijd leuk om “Schone Schijn” (boek Evelien Lubbers) dingen waar te nemen die vooral tot doel lijken te hebben om wat kleeft te kunnen laten weglekken.
Puur inhoudelijk en whatever voorwaarden verandert er verder niets.
Bij de verkoop van T-Mobile 2 jaar geleden was ook overeen gekomen dat de naam maximaal 5 jaar t-mobile mocht blijven.
Dus op enige termijn moet de naam sowieso veranderen. Ze hebben waarschijnlijk 2 jaar nodig gehad voor de voorbereidingen.
Yep, T-mobile Nederland kan nu met een schone lei en ontdaan van ballast, haar toekomst in.
Blijft vermakelijk, hoe constructies in elkaar worden gezet en het scheelt het “losgeweekte” bedrijf een paar ton per jaar aan (merk)licensies om de naam te (mogen) gebruiken. De klanten zelf zijn in dit verband pure handelswaar.
De naam zelf heeft voor mij iets weg van palindroomspeeldoosje dat “OokDitIsDeOndergang” speelt.
Maar goed daar zullen die 100 marketing deskundigen, kijkend naar hun visie van belettering Onzettend goed hebben nagedacht om een betekenisloze naam in de markt te zetten. Als je maar genoeg advertenties zet, krijgt het wasmiddel vanzelf wel weer een kleurtje.
Oh dat is nog eens extra naar zeg. Niet een jaar moeten wachten met leveren, maar zelfs met voorbereiden?! En jij schat dus dat dat nog eens een half jaar duurt? Gaat dat dan niet ietsje sneller tegen de tijd dat jullie in andere plaatsen wat ervaring hebben opgedaan met de uitrol bij ODF? Ik zit me hier vanuit Oegstgeest intussen ook kapot te ergeren. Dan heb je bijna liever glas van KPN…