Onbeperkt bellen

Graag onbeperkt bellen naar vast en mobiel.
Voicemail aan/uitzetten via account.

1 like

Dit kan via je VoiP omgeving en eventueel ook via je (Fritz!Box) router.

Of bedoel je hier ook mee dat je de VoiP omgeving geĂŻntegreerd zou willen zien in de MIJNfreedom omgeving?

Kon het uitschakelen niet vinden in de VoiP omgeving, daarom laten uitschakelen via de webcare.
Telefoon ging ook maar kort over en vervolgend kreeg je de voicemail er al voor.
Bij mijn weten staat de voicemail standaard aan en is nog niet zelf uit te schakelen?! Kon zelfs nog aangeven hoe lang de telefoon moest overgaan. Ik meende dat dit tot 600sec. kan.
Verder hoop ik dat het bellen nog ondergebracht zal worden onder MIJNfreedom omgeving.
In ieder geval bedankt voor je reactie!

Staat VoiceMail standaard aan en kan het niet uit ?!

Moet ik dan toch een andere VOIP provider gaan zoeken?

Ik heb “Answering machine not configured” in mijn Fritz!Box-instellingen. Is dat genoeg?

Hans

Telephony > Answering Machine
links klikken in het vak (het rondje is dan grijs)
En dan is het antwoordapparaat uitgezet.
Als het rondje groen is staat het antwoordapparaat aan.

2 likes

Had Voicemail in het modem uitstaan, maar bleek toch nog voicemails te hebben. bleek dus ook een voicemail te zijn in de Voip omgeving waar je email adres kan invoeren en even tekst veranderen. Maar niet de optie om uit te zetten, Email naar de helpdesk , blijkt dus niet uit te zetten door gebruiker zelf. maar is snel gedaan door de helpdesk zelf.

1 like

Voicemail uitzetten…
Dat is wel een goeie, want voicemail die ik normaal via de Fritz!Box.
Goed, weer iets op het lijstje om naar te kijken.

Vorig jaar herfst begon Freedom plots de rekeningen van de telefoontikken te innen. Dat was tot dan toe niet gebeurd.
Bij die gelegenheid zag ik de geruststellende melding dat Freedom bezig was na te denken over een wijziging in het telefonie-abonnementen systeem, namelijk naar vaste telefonie, onbeperkt bellen tegen een vast bedrag.
Sindsdien heb ik er niets meer over gehoord.
Weet iemand hoe het met deze plannen staat?

1 like

Krijg net een aanbieding binnen van mijn uitgaande lijn telefoon aanbieder, niet Freedom. Daar bieden ze nu voor twee Euro (incl. BTW en overige kosten) onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland.

Je hebt dan wel Paypal account of een kredietkaart nodig om dit maandelijks te betalen. Helaas voor maandelijkse abonnement is iDeal niet beschikbaar.

For only EUR 2.00 per month you can call as much as you want to Netherlands! With this monthly subscription you can use … to call any landline or mobile phone in the country of your choice for a small amount per month.
The subscription will be renewed automatically on a monthly basis but can be cancelled at any time. If you need help or have further questions about our service, please feel free to contact the customer service

Hopelijk gaat Freedom nu eens komen met een aanbod voor klanten, en toekomstige klanten die het onbeperkt bellen missen of gaan missen!

Toevoeging: het betreft hier een uitgaande lijn (trunk) waarop je niet gebeld kunt worden. Gebeld worden gaat dan via een provider zoals Freedom die een telefoonnummer beschikbaar houdt voor jou.

Het is inmiddels februari 2022. Er wordt hard gewerkt bij freedom, daar ben ik van overtuigd. Alleen: wij zitten met smart te wachten op “onbeperkt bellen”. En we hopen dat dat nu spoedig komt. Door omstandigheden moet mijn vrouw frequent bellen met zorgverleners, instanties etc. En die hebben vaak lange wachttijden aan de telefoon. Dus de gesprekskosten lopen maar op… En ik moet mijn vrouw steeds weer aan het lijntje houden, want zij wil direct overstappen…

Is het een idee om tijdelijk een SIP account af te nemen bij een andere VoIP provider?

Ik weet dat dit een oud bericht is…

Wij hebben nu bij KPN analoge telefonie, deels ook uit principe. Bij stroomuitval kunnen we in ieder geval nog bellen, ook naar het buitenland. De voeding voor het netwerk is decentraal.

Analoge telefonie bij KPN is een dure grap, principes kosten in dit geval geld, maar het biedt zijn voordelen.

Zo hebben we Belvrij Altijd. Bij analoge lijnen (via koper) betekent dit voor een vast bedrag (€15,00) bellen naar een hele bubs landen in de EU en ongeveer 26 landen buiten de EU.

Helaas gaat het gehele kopernetwerk eruit; een kapitale blunder als je het ons vraagt.
Bij glasvezeltelefonie komt de KPN niet verder dan gratis bellen naar vast en mobiel binnen de EU.

Er is ongetwijfeld veel mogelijk via andere VOIP-aanbieders, maar het zou ons een geschenk zijn als we ons “Belvrij Altijd”-gevoel bij Freedom zouden kunnen krijgen, ook vanuit de gedachte dat onze communicatie in veilige handen is.

Hoe zit het daarmee? Bellen voor een vast bedrag naar landen in de EU, en een selectie aan landen daarbuiten?

je snijdt hier 2 dingen aan:

  • onbeperkt bellen via :spraydot: Freedom-internet

Er zijn veel wensen richting Freedom. Er zijn (te) weinig mensen bi jFreedom.
Dat dwingt hen tot keuzes wat wèl en wat níet te doen.
Daarnaast weet ik niet of Freedom-Internet doorheeft hoeveel mensen dit zouden willen afnemen, dus hoe groot de (urgente) behoefte is … …

  • analoog bellen via koper

Veel moeilijker af te luisteren (je moet er fysiek bij wezen)
èn
werkt ook als het glasvezel-internet er uit ligt (dus gede terugval voor nood)

Maar KPN kijkt vooral naar de opbrengsten en inkomsten;
en dĂ­e zijn voor koper (onderhoud) nou eenmaal steeds ongunstig
er. Alleen erg winstgevende dingen worden overeind gehouden,
zoals XS4, waaraan in de laatste jaren ècht níets is veranderd (service ‘ietsjes minder’ contracten ‘beetje duurder’ ) het is aangepast aan het gewenste winst-schema.

Hoi

Koper is op zich is niet zo 'n issue. Telefoon centrales wel.
De huidige telecommunicatie infrastructuur is GROFWEG ethernet switches en IP routers. Tegenwoordig is zo 'n beetje alles een ethernet variant. Zelfs de Airbus fly by wire.
En om dan wat in essentie een technologie van de tweede helft van de 19e eeuw is hiermee te interfacen is helemaal niet handig.
Bij internet zit de bulk van de kosten bij de aangesloten apparatuur. Bij telefonie in het netwerk zelf. Bij een switch van telefonie naar internet komt dus de bulk van de kosten dus bij de klant te liggen.
Een switch van analoge telefonie naar VOIP via DSL bied dus al een
voordeel. Maar dat is lastiger te verkopen.

Ik was ook heel blij met de redundantie het telefoon netwerk bood, maar dat moet dan maar anders. Cell phone, UPS, generator, whatever.

Vr.Gr,
Rob