Onderhoud 19 juli TV Canal Digital

Dat is dan de laatste kans die we Canal Digital geven.
Hte lijkt er op dat de Amino gewoon te weinig geheugen heeft of dat de garbage collector te traag werkt.

Na 3 weken vakantie werk alles gewoon, maar dan na een dag of zo beginnen er weer allerlei problemen en is er om de één of twee dagen een Power On Reset noodzakelijk om het ding zonder meer te laten werken. Of de bediening blokkeert dan of hij schiet na het selecteren van een zender direct weer terug naar het blokjes menu. En ik ben vast niet de enige met dat probleem.
Dat het na al die jaren nog niet goed en definitief is opgelost, is onvoorstelbaar.

Maar wie weet zijn de problemen na dat onderhoud volledig en voor altijd over. We gaan het meemaken.

Sinds de nieuwste update doet de Amino het bij mij wat beter.
Wij hebben wel draadloze schakelaars voor de stopcontacten, dus bij ons gaat de Amino elke avond pas aan en na het kijken ook weer uit. (Hij verbruikt in stand-by voor mij teveel stroom om de stroom er op te laten staan.)
Blokkeren, of terug naar het blokjes menu springen na het selecteren van een zender gebeurt bij ons niet.
De problemen die we nu nog zien zitten aan de serverkant want als het mis gaat met de Amino dan gaat het ook mis met de app of chromecast. Helaas zijn problemen aan de serverkant (zoals met begin-gemist, terugkijken, opnames…) er vaker dan het zou mogen (dat is namelijk “nooit”).

Hoe staat het met deze update?

Mijn Amino geeft als build versie 113983 met de datum 2023-07-06T10:09:00Z.
Ook na een herstart is dat nog steeds zo.
Is dat de versie die op 19 juli is geinstalleerd?

Als dat de nieuwste versie is, dan is en blijft het gewoon bagger.
Terugkijken werkt niet, opnemen werkt niet, hij hangt met regelmaat.

Het is dan klaar.

Het lijkt er op dat het enige alternatief NLZiet geen optie biedt om meer dan 7 dagen terug te kijken op de niet Nederlandse zenders, met name niet op BBC First.

@Anco Ik ben bang dat ons Freedom avontuur daarmee ten einde komt. Ik krijg het binnen het gezin niet meer verkocht.
Dat wordt dan terug naar KPN, hoezeer dat ook met enorme tegenzin is.
Is het mogelijk om de email adressen (aliassen en mailboxen en domeinnnaam) en Jekyll websites dan bij Freedom te behouden?

Is het een optie om enkel de tv bij Freedom eruit te doen en dan bijv. enkel tv van Ziggo of enkel tv van KPN (digitenne)?

Informatie over alleen mail via Freedom.

Voor zover ik weet heb je dan helemaal geen terugkijken of on-demand kijken.
Beide zijn niet interactief.

Mooi, maar dan blijft de vraag over de Jekyll websites staan.
Ik heb er twee die ik niet graag kwijt wil.

Het alternatief dat wij thans gebruiken is om niet meer via de Amino te kijken maar via een app op de Chromecast TV. Af en toe ga ik nog eens terug naar de Amino om te checken of er al verbetering is, maar tot nu toe komen er snel weer haperingen en andere gebreken boven, en gaan we terug naar de Chromecast TV. De CD app had lange tijd last van een paar crashes kort na het opstarten maar dat lijkt bij een recente update verholpen (afwachten of het alleen zo lijkt of ook echt verholpen is).
Freedom met Canal Digitaal is op dit moment goed te genieten met behulp van de Google Chromecast. We ondervinden nog alleen storingen die aan de serverkant voor komen (zoals opnames die mislukken, en de vervelende problemen met begin-gemist of terugkijken als het vervolgprogramma niet of nog niet beschikbaar is voor terugkijken…) Maar server storingen kwamen we vroeger bij andere providers ook tegen.

We hebben de nieuwste Chromecast maar de CD App ondersteunt geen HD. Het beeld is slecht. Daarom eigenlijk geen alternatief.

En dat is het grootste probleem ook met de Aria waardoor mijn gezin er helemaal klaar mee is, het is de bom die gisteren barstte.

Ik hoor dit vaker, dat de CD App geen HD ondersteunt. Onze ogen zijn natuurlijk niet meer de jongste maar ik vind het beeld eigenlijk prima. We hebben natuurlijk ook niet zo’n heel grote TV (103cm diagonaal). Voor ons is de inhoud van de programma’s belangrijker dan de resolutie van het beeld. Helaas is er de laatste tijd heel weinig op TV dat de moeite waard is om te kijken…

Wij hebben Internet only bij Freedom en kijken sinds jaar en dag TV via Canal Digitaal via de schotel. Onze settopbox met OpenPLI software heeft de mogelijkheid om programma’s lokaal op te nemen. Op de ingebouwde harde schijf of, in ons geval, op de NAS.

Zo ben je niet afhankelijk van de (on)mogelijkheden van CD. Terugkijken wanneer je wilt (we hebben nog programma’s uit 2016 opgeslagen…) en alle gangbare kanalen in HD kwaliteit.

Enige nadeel wat ik me kan voorstellen is dat je een schotelantenne moet plaatsen.