Ondertiteling bij Canal+

Gezien de aangekondige prijsverhoging bij Ziggo overweeg ik mijn internetaansluiting uit te breiden met tv, het abonnement TV Compleet.
Echter gezien mijn slechthorendheid is ondertiteling een must.
Zowel bij gebruik van de Aminobox als bij gebruik bij de app wil ik graag jullie ervaringen horen betreffende de ondertiteling bij:
Ned 1, Ned 2, Ned 3, BBC One, BBC Two, VRT 1, VRT CANVAS.
Alvast bedankt.

PS. Ik heb contact gehad met Canal+, echter die begonnen gelijk over streaming en ik kreeg geen duidelijk antwoord over ondertiteling.

Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je precies wilt weten over de ondertiteling. Maar wat ik je kan vertellen is dat zover ik zie bij alle genoemde zenders via teletekst ondertiteling (pagina 888) is. Naast natuurlijk de al ingebakken ondertitels die soms bij de zenders zitten.

Voor NPO1, 2 en 3 zie ik ook dat er ondertiteling in de webbrowser is iig.

Moest bij BBC wel weer opnieuw kiezen voor Engels en na het schakelen naar NPO weer voor Nederlands als ondertiteling, want hij onthoud welke taal je graag zou willen laten ondertitelen. Maar de ondertitels zag ik er in ieder geval bij zitten. :wink:

Voorbeeldje van BBC One:

Doorgaans zal dat bij dergelijke publiek informerende zenders wel - in Nederland sinds 2008 wettelijk verplicht - wel (in)gebakken zitten.
In Frankrijk idem als bij de groter commerciƫle zender en helaas de aangevulde rommelzenders, er weer hun potje van maken.

Maar goed, iemand die een Amino of App heeft kan dat wel voor je controleren. Vooral ook of dingen een beetje stabiel/synchroon lopen.

Met name synchroon is belangrijk.
Ik zie bij SBS6 dat de ondertiteling steeds een zin achterloopt. Gelukkig kijk ik amper naar SBS6.

Daarnet heb ik TV-Compleet besteld. Ik ga het gewoon proberen.

In principe zie ik het wel netjes synchroon lopen. Maar het ligt natuurlijk een beetje aan of het een live-uitzending is of een reeds opgenomen uitzending. Bij opgenomen uitzendingen zie ik het netjes synchroon lopen, maar bij live moet het natuurlijk ingetikt worden tijdens de uitzending.