Ondertiteling wekt niet?

Canal Digital. Ik ben normaliter een vrij rustige jongen. Na de laatste update (vandaag) hoopte ik eindelijk eens een fatsoenlijke ondertiteling te krijgen (ik hoor niet al te best meer, dus heb soms wat hulp nodig). Wat krijg ik? Nada! Ik zie een vakje ondertiteling dat standaard op “uit” staat en waar ik verder niks mee kan. HOE KRIJG IK EEN FATSOENLIJKE ONDERTITELING??? Kom nou, jongens, dat mag toch niet zo ingewikkeld zijn? Ik betaal ervoor!

Daar gebruik ik teletekst 888 voor. Nog nooit een knop ondertiteling op mijn TV gezien bij Canal Digitaal

Die knop is er.
Cursor naar beneden drukken.
Dan in het menu naar rechts en het cartoon wolkje kiezen.
Voor sommige zenders heb je ondertiteling staan.
Maar het werkt niet.

De enige zender waar ik het ooit heb zien werken was ARTE.
Die kan ik nu wel van Duits op Frans zetten in hetzelfde menu.(audio)

Sommige zenders, is er geen aanbod van ondertiteling.
Maar bijvoorbeeld bij RTL4 is het beschikbaar, maar floept het weer uit.

Ha Wil, op mijn afstandsbediening zit geheel rechts-onder een knopje “titles”. Dat deed nooit wat, maar nu opent zich opeens een venster met twee keuzevakjes: “geluid” en “ondertiteling”. Het wekt de indruk van een soort keuzemenu: “geluid” staat bij mij op Nederlands, “ondertiteling” staat uit . Beide zou je moeten kunnen veranderen; in mijn geval zou je ondertiteling “aan” moeten kunnen zetten. Op zich zou dat een hele verbetering zijn, maar het werkt niet! Je kunt drukken wat je wil, op of achter het knopje “uit”, of op andere knopjes - er gebeurt niks. Wellicht moet dit nog verder ontwikkeld worden, maar ik wordt er wel een beetje moedeloos van. Ik ben nog maar kort bij Freedom, maar Canal Digitaal doet mij mijn overstap regelmatig betreuren…
Maarten

Ik gebruik de afstandbediening van de Amino niet. Ik gebruik een universele van Harmony. Ik bedien met 1 afstandbediening de TV, Bose geluid en Canal Digitaal en het kijken naar Netflix. Canal Digitaal vind ik ook niks. Wij lijken niet zoveel meer. Mijn vrouw is slechthorend en heeft de ondertiteling nodig. NLZiet geprobeerd maar die heeft geen ondertiteling bij live TV.

Bij mij doet de ondertiteling van TV app van Canal Digital en de via de Windows browser het ook niet,
bij de tablet (Android app) werkt hij echter wel (NPO1)!.

De Amino gebruik ik al een tijdje niet meer, daarvoor in de plaats gebruik ik de app’s …

Toch maar een klacht indienen bij de freedom helpdesk lijkt me, want het abonnement heb je bij freedom!
Het is inderdaad knullig dat CD de app’s, of update van het kastje, niet goed controleren.