Onprettig TV kijken

Sinds 25 Sept. is tv kijken via Canal Digitaal een ramp.
Het geluid gaat regelmatig uit, in de donkere partijen zijn veel stippen te zien (ruis?), beeld bevriest regelmatig en als ik van Ned 1 naar kanaal 14 overschakel dan is opeens alles weg, dus geen tv meer en moet opnieuw opstarten. Heb een 7590 Fritzbox en een UHD Samsung TV .
Alles getest en het werkt prima met een verbinding van 200/30. Internet en tv appjes werken uitstekend
behalve Canal Digitaal.
Ik overweeg over te stappen alleen al vanwege de slechte tv ervaring waar ik wel voor betaal.
Heb al gebeld met de service telefoon en men heeft mij alleen maar de FB laten resetten maar dat hielp niet.
Rechtstreeks op de FB en vanaf mijn begin bij Freedom nooit problemen met Canal D.
Ik hoop dat spoedig verbetering komt.

Dit is wel een heel vredmde storing en ligt niet aan CD, anders zouden meer mensen hetzelfde ervaren.
Ik zou niet alleen de stb maar ook de fritzbox nog eens extra resetten.

Al eens een andere hdmi kabel geprobeert?

De lengte van de kabel tussen de FB en STB is soms van invloed. (In ieder geval bij XS4ALL TV heb ik dat wel eens problemen op zien leveren.)

De CD ontvanger moet bij voorkeur direct aan de fritzbox.
Poortje even op 100Mbit/s zetten in de fritzbox.

Ik heb juist een kabel gewisseld, de ene was cat5 die beter is, en de ander was cat6.
Het geluid hapert bijna niet meer en het beeld bevriest nu niet.
Helaas nog die trillende stipjes in de donkere partijen.

Dat had al vanaf het begin, dank je Erik.

Inderdaad, kan ik ook eens proberen.

Inmiddels is het opgelost en de ontvangst is weer goed.
Het Marmitek hub was de boosdoener,verwijderd en opnieuw ingesteld.
Mijn dank aan de meedenkers, bedankt Mensen.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.