OpenWRT dns geeft time-out bij bepaalde adressen

Hoi,
Sinds lange tijd werkt een bepaalde website niet goed. Ik liet het verder links liggen, want het is voornamelijk wat CSS die niet opgehaald kan worden. Het was me opgevallen dat het wel werkt als ik mobiel verbonden was.

Na contact met de helpdesk bleek, ook hier, dat het wel goed werkt als ik de Freedom DNS direct instel op mijn PC.

Zoals je ziet, geeft hij geen thuis bij het amazonaws adres, maar wel bij google.com.

De openWrt is verder standaard ingericht, dus die pakt zelf gewoon de Freedom DNS op van de PPPoE verbinding.

Iemand met OpenWrt die dit ook even kan proberen? En iemand die een idee heeft waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt.

Misschien is openwrt niet blij met de rits ip adressen die ie via de CNAME terug krijgt…

> nslookup cms-static-assets.s3.amazonaws.com
Server:         10.13.142.42
Address:        10.13.142.42#53

Non-authoritative answer:
cms-static-assets.s3.amazonaws.com      canonical name = s3-3-w.amazonaws.com.
Name:   s3-3-w.amazonaws.com
Address: 52.218.117.209
Name:   s3-3-w.amazonaws.com
Address: 52.218.93.74
Name:   s3-3-w.amazonaws.com
Address: 52.92.1.137
Name:   s3-3-w.amazonaws.com
Address: 52.218.1.2
Name:   s3-3-w.amazonaws.com
Address: 52.218.45.169
Name:   s3-3-w.amazonaws.com
Address: 52.218.88.218
Name:   s3-3-w.amazonaws.com
Address: 52.218.106.178
Name:   s3-3-w.amazonaws.com
Address: 52.218.112.138

Dit is op een eigen Linux server (bind 9). Ik neem aan dat openwrt ook gewoon bind intern gebruikt.

Bedankt voor het proberen!
Nee, OpenWrt gebruikt standaard dnsmasq.

Ik kwam hier eens kijken, omdat ik sinds vanochtend een soortgelijk probleem had. Zonder dat er iets gewijzigd is (voor zo ver ik daar de hand in heb gehad), kon ik ineens geen mail meer ophalen. Ping, nslookup, etc. vanaf mijn pfsense firewall/router ging probleemloos, vanaf mijn Windows pc niet. DNS aangepast naar Freedom of 1.0.0.1 / 1.1.1.1 op mijn windows pc en het werkt wel.

Het lijkt er op dat microsoft weer zit te klootviolen. Heb een tijd geleden ook gehad dat ik volgens het icoontje geen internet had, maar de meeste sites werkten gewoon, behalve cruciale onderdelen van Windows. :unamused:
Microsoft was er al een paar jaar van op de hoogte, maar doet er niks aan. Een registry hack bracht toen de uitkomst.

Ik moet je teleurstellen, mijn probleem kan niet aan MS worden gerelateerd. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem op mijn iPhone, en ook de nslookup vanaf OpenWrt zelf geeft een time-out.

Het lijkt erop dat ik zelf zat te klootviolen. Ik had nog wat schimmige regels in mijn dnsmasq.conf staan voor het oplossen van enkele ''problemen" met BBC iPlayer. Deze regels verwezen naar de oude DNS server van Freedom, vandaar de time-out. Case closed :slight_smile:

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.