Opname terugkijken (Canal digitaal) vereist googleapi

Ik heb al eerder een post geplaatst m.b.t. opnames terugkijken met Canal digitaal.

Het was voor mij onmogelijk om een film te laden (TV ontvanger) en de reden hiervoor was mij Pi-hole.

Ik heb inmiddels al jaren een Google vrij leven en dat is dan ook de reden waarom ik alles van Google kan blokken zonder hier ernstige hinder van te ondervinden.

Het feit dat Google nodig is om een film terug te kunnen kijken is een doorn in mijn oog en heb dit gemeld bij Freedom. Blijkbaar is dit besproken met Canal Digitaal want na verloop van tijd kon ik zonder problemen een opname terugkijken.

Helaas is het euvel weer terug. Ik had problemen met het terugkijken van een opname en in de log files van de Pi-hole zie ik wederom dat googleapi geblokt is en de client die hem aanroept is de TV ontvanger van Canal Digitaal.

Hierbij dan ook het vriendelijke verzoek aan Freedom om weer in gesprek te gaan met Canal Digitaal om dit op te lossen.

3 likes

Absoluut, Google spionage mag absoluut niet gefaciliteerd worden door Freedom of door één van haar partners!!!

Hmmm lijkt mij verstandig dat Freedom aangeeft of hiermee persoonlijke informatie aan Alphabet wordt gezonden zonder dat klanten van Freedom van op de hoogte is.

Bron: https://ottverse.com/widevine-drm-how-does-it-work

Bedankt voor de feedback heren, ik ben mij ervan bewust dat volledige anonimiteit onmogelijk is, daar gaat het niet om maar ik vind het vreemd en hinderlijk dat dit euvel wederom actueel is.
De films laden gek genoeg wel met de TV app van Canal Digitaal (op een iPad), ook hier worden diverse google domeinen geblokt:

(cast.google.com)
(firebaselogging-pa.googleapis.com)

Vreemd genoeg kan ik op de iPad wel een film terugkijken.
Wellicht dat er een medewerker van Freedom dit ook leest en wat meer duidelijkheid kan verschaffen.

cast.google.com gebruikt dezelfde IP adressen a youtube.

https://myip.ms/info/whois/142.250.179.110/k/4224526928/website/cast.google.com#k1

Firebaselogging zit bijna standaard, in APP’s van Android en daar valt denk ik weinig tegen te doen, anders dan zelf blokken.

Mijn verzamelde lijst voor Android APP:

Uploaden lukt nu niet en ik probeer het morgen weer.

Die met een kruisje worden door NetGuard tegengehouden.