Opnames maken van BBC First

Beste LS.,

Is het mogelijk om met het nieuwe kastje opnames te maken van BBC First, zo nee hoe kan dat wel?
Kan het dan met een soort videorecorder??

Gr.,
Jack

Beste Jack, in het zenderoverzicht https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/zenderlijst-hd-1juni.pdf lees je welke zenders je kunt opnemen en welke niet. Dat heeft te maken met de uitzendrechten, niet met de tv-ontvanger. Als het zenderoverzicht verandert (en er meer opties mogelijk worden), informeren we alle Freedom klanten tegelijk via onze nieuwsbrief https://www.freedom.nl/over-freedom/nieuwsbrief.

1 like

Voor ons is dit ook een van de twee tv issues die zeker overblijven na deze omruilaktie (de ander voor ons is de afwezigheid van een netflix app in de settop box).
Is er ook ergens een pagina met zaken waar nog aan gewerkt wordt en waar de gebruikers verzoeken kunnen aanmelden of aangeven welke van de verbeteringen in de lijst voor hun belangrijk zijn en welke minder belangrijk?
Jullie zijn net begonnen, dus ik vermoed dat er nog regelmatig verzoeken van gebruikers binnenkomen en dat jullie, of in dit geval canal digitaal, niet alles direkt kunnen regelen, dus enig inzicht in welke functionaliteit door de gebruikers belangrijk wordt gevonden lijkt mij handig.
Zoals hierboven geschreven, voor ons staat een netflix app hoog op het wensenlijstje, voor anderen is dit misschien HBO of Disney Channel.

Mee eens.
En voor ons geldt dan weer dat wij graag BBC 4 erbij krijgen.
En de Belgische en Engelse zender kunnen opnemen.

Misschien dat Canal Digital binnenkort hieraan kan gaan werken…

Met vriendelijke groeten
Peter Cools

2 likes

Beste Frederique,
Waarom kan dan XS4ALL (KPN) dat dan wel?

Omdat zij ervoor betalen om die dienst aan hun klanten aan te kunnen bieden. CD doet dat (nog) niet

Hi Gerben,

Freedom levert de dienst TV van Canal Digitaal. CD koopt de rechten in en stelt de zenderlijst samen. Freedom verkoopt de dienst en onze helpdesk doet alle TV-support voor de Freedom klanten. De medewerkers van Canal Digitaal kennen de wens voor een Netflix-knopje en beslissen zelf of en zo ja wanneer ze die wens in vervulling laten gaan. Zelf gebruik ik de Netflix app op mijn mobiele telefoon. Is lekker makkelijk zoeken naar nieuwe films en ik kan rechtsreeks beamen naar de (oude) smart tv.

Ik ben hier begonnen met een lijst van verbeteringen voor het TV kastje. We zouden deze kunnen uitbreiden naar een groter geheel, verbeteringen in de hele TV omgeving, zoals het zenderaanbod en het mogelijk maken van Netflix en YouTube.

https://community.freedom.nl/t/verbeteringen-software-amino/475/

1 like

Zullen we het ‘gewenste verbeteringen’ noemen, zodat voor iedereen duidelijk is dat Canal Digitaal de beslissing neemt wat ze wel/niet verbeteren aan hun eigen TV-dienst? C’est le ton qui fait la musique

Iedereen hier weet dat Freedom geen zeggenschap heeft over de apparatuur, het zenderaanbod en alles wat er verder bij komt kijken. Da’s allemaal CanalDigitaal. You’re the messenger, you will not be shot (Well, not first at least :wink: )

Dat neemt niet weg dat veel van de opmerkingen legitiem zijn. Ik snap dat CanalDigitaal lak heeft aan een handvol gebruikers op een forum van een (nog) kleine provider, en ondanks dat jullie en wij een klein clubje zijn, zou het fijn zijn als deze opmerkingen wel ergens landen.

Hi WarnerJan,
We hebben Canal Digitaal leren kennen als een ambitieuze club met oplossingsgerichte medewerkers die juist géén lak hebben aan de Freedom pioniers. Daarom heeft iedereen een nieuwe tv-ontvanger gekregen. Jullie input op dit forum is waardevol en kan bijdragen aan de ambities van Canal Digitaal. Maar, uiteraard, bepaalt Canal Digitaal zelf wat zij ontwikkelt en hoe snel. Vriendelijk vragen helpt. Rustig afwachten ook.

4 likes

Oh, dat verbaast me. Maar wel blij verrast. Dat geeft de burger moed.

Ik had niet het idee dat ik erg grof en/of ongeduldig was, maar blijkbaar zitten er te weinig smileys in… :slight_smile: :grinning: :smiley: :smile:

BBC First is op te nemen! (en ook af te spelen).

:freedomjeej:

Edit: Ow… en BBC Entertainment trouwens ook.

2 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.