[Oproep:] GPON Alpha testers gezocht

We zijn opzoek naar een stuk of 10 (alpha)testgebruikers voor GPON Glasvezel.
We kunnen nog niet precies zeggen wanneer we je kunnen aansluiten maar mogelijk gaat het heel rap.

Mocht je interesse hebben, kijk dan even welke producten je wilt en stuur een mailtje naar gpon@freedomnet.nl. (Graag zo snel mogelijk, want we willen graag snel starten)

Graag ontvangen we de volgende gegevens van je:

  • telefoonnummer (waarop je te bereiken bent)
  • e-mail adres (@freedom.nl adres als je die meteen wilt koppelen)
  • Welke internet snelheid je wilt bestellen.
    100Mbit/s: 59,- p.m.
    200Mbit/s: 67,- p.m.
    500Mbit/s: 74,- p.m.
    1000Mbit/s: 84,- p.m.
  • Of je televisie wilt en zo ja welke pakketten en hoeveel ontvangers (https://freedom.nl/diensten/tv-van-canal-digitaal)
  • Of je bellen wilt en of je een nummer wilt behouden

Indien je na het sturen van je mail nog wijzigingen wilt maken, maak je geen zorgen. We zullen je bellen om de bestelling door te nemen. Zelf hierover bellen is niet nodig. Mocht je onverhoopt vragen hebben, voordat we contact met je opnemen, stuur dan de vraag als reactie op de mail die je hebt gestuurd.

Let er wel op dat het echt om een test gaat en er wat mis kan gaan. (verstandig als je een back-up verbinding hebt in de tussentijd). Het toffe is wel dat je dan later kan zeggen dat je mee hebt getest met het opzetten van de GPON verbindingen.

Oh enne, waarschijnlijk wel duidelijk, maar toch handig om even te noemen. Zou je dit nog even voor je willen houden :wink: .

5 likes

Twan, ik begreep dat dit om een GPON test over KPN WBA met de Nokia ONT en de Fritzbox 7590 gaat. Wanneer de GPON optie rechtstreeks op de Fritzbox 5530 (met GPON SFP) een optie wordt, mag je me pingen.

Wel stoer dat jullie nu als eerste niet-KPN aanbieder over GPON willen gaan leveren.

2 likes

Ligt al “op straat”: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65885442#65885442

Ik heb er niet op gereageerd :slight_smile:

2 likes

Het loopt nog niet storm, maar verwacht einde week/van 't weekend dat het wel vol zit.
We betrekken de community er uiteraard erg graag bij. Hopelijk wordt het snel iets rustiger voor ons zodat we jullie als community ook wat meer aandacht kunnen geven die jullie verdienen.

1 like

Geeft niet hoor, het was een klein beetje de bedoeling :wink:

1 like

Klopt helemaal voorstad. Met de 5530 is het nog een weg met hobbels. We gaan het eerst eens proberen via de weg met de minste weerstand met een 7590.
We laten het weten als we gaan testen met de 5530

2 likes

We hebben nog een paar testers nodig. Vind het prima om het community linkje te delen op tweakers hoor

Ik had graag meegetest, want het was de enige reden dat ik niet al een jaar geleden de overstap maakte naar Freedom. In mijn woonplaats werd glasvezel aangelegd, maar doordat het GPON was kon ik geen Freedom Internet aanvragen.

Binnenkort verhuizen we naar een plaats waar Freedom wel kan leveren en de aanvraag is al verwerkt. :slight_smile: Voor die paar weken dat we hier nog wonen heeft deelname aan zo’n pilot geen zin. Ik had het anders heel graag gedaan.

Helaas is de prijs voor mij een struikelblok.
Ik zie de meerwaarde niet in vergeleken met mijn DSL-lijn van 200 Mbit.

Hoi Twan,

Ik heb me een tijdje geleden via het emailadres aangemeld maar daar nog niets op teruggehoord. Met de helpdesk gebeld en die zijn verder niet op de hoogte hiervan.
Hoe staat het met de voortgang van de GPON test?
Enig idee wanneer jullie dit aan kunnen bieden?

Hi revolute,
Wij staan in de startblokken maar moeten even wachten op een van onze partners. Het is nog niet duidelijk wanneer zij exact zullen leveren. Zodra wij het weten, zullen we degene die zich hebben aangemeld direct informeren.

1 like

Ik wil me graag aanmelden voor de test, ben woonachtig in 's-Hertogenbosch. Echter is de lijn nog niet opgeleverd (ze zijn as we speak aan het graven in de voortuin). Neem aan dat dat een voorwaarde is? Of duurt de test zo lang dat ook lijnen die nog opgeleverd moeten worden, mee kunnen doen?

Is er al wat meer te zeggen over de uiteindelijke uitrol bij succesvolle test? Qua datum?

Volgens mij klopt dit niet, online.nl is al aan boord.