Opstart problemen Amino TV ontvanger

Begintijd: donderdag 2 oktober 2025 00.00

Door een mogelijke fout in de laatste software updates (12.7 en 12.8) kan het zijn dat de Amino TV ontvangers er langer over doen om op te starten uit standby. Het lijkt dan alsof de Amino niet reageert op de afstandsbediening bij het aan zetten, en vaak start de Amino daarna volledig opnieuw op. (scherm met Amino logo)

De storing is on inderzoek bij de technici van Canal+

Update 22 december 2025 15.02: CANAL+ zal op 6 januari 2026 een update uitbrengen wat het probleem zal moeten oplossen. 

Update 6 januari 2026 11.55: De update (Portal 12.8.2) is uitgerold, na een herstart van de Amino TV ontvanger wordt deze update automatisch geladen waarna het herstart probleem niet meer voor komt. 13 januari worden alle Amino TV ontvangers herstart om de update te forceren.

Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/storing/opstart-problemen-amino-tv-ontvanger

Waarom nu een melding uit oktober?
Bovendien zit ik aan portaal 12.8

een extra topic aanmaken lijkt me niet echt nodig. Daarom even het bericht verplaatst.

Het probleem gaat al 2 portal versies mee. 12.7 en 12.8 hebben dezelfde problemen. Maar het is begonnen bij de update naar 12.7.

Ik heb het even bij diegene gemeld die de storing op de website heeft gezet.

Dit topic is 7 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.