Opzegging Canal Digitaal wordt niet verwerkt

Na een tijdje zoeken naar een geschikt alternatief voor Canal Digitaal heb ik dat een aantal weken gevonden in NLZIET. Via een Nokia Streaming Box 8010 heb ik van mijn 15 jaar oude Sony TV een smart-TV gemaakt. Sinds dat allemaal werkt heb ik eigenlijk niet meer naar Canal Digitaal gekeken; wat een verademing.

Dan komt natuurlijk het moment dat je Canal Digitaal wilt opzeggen. Geheel volgens de procedure zoals hier beschreven (een mailtje sturen naar de helpdesk) heb ik op 12 maart jl. mijn Canal Digitaal-abonnement opgezegd. Je zou dan verwachten van een internetprovider die het naar eigen zeggen allemaal net iets anders doet, dat je daar binnen een redelijke termijn een reactie op krijgt met bevestiging van de opzegging en de datum waarop de Canal Digitaal-dienst eindigt. Intussen zijn we bijna twee weken verder en is er 0,0 reactie geweest van Freedom Internet BV. In welke zin ze dan dingen anders doen dan andere providers is mij een raadsel.

Nadat ik vorige week al een reminder heb gestuurd, waarop geheel naar verwachting, ook geen reactie komt, heb ik vanavond gelijk maar een klacht ingediend. Het zal allemaal best dat Freedom Internet BV wellicht wat weinig mensen in dienst heeft, maar een opzegging zou je ook kunnen automatiseren. We leven immers in 2023, niet in 1987. Los daarvan, is het uitblijven van een reactie na twee weken, zelfs als je weinig mensen hebt, in mijn optiek volledig onacceptabel.

Dat de TV-dienst van Canal Digitaal ondermaats is, is voldoende te bekend gezien de vele topics in deze community. Teleurstellend is het dan ook dat de service en responstijd van Freedom Internet BV blijkbaar net zo ondermaats is als de TV-dienst die geleverd wordt.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de bevestiging van het opzeggen van mijn abonnement krijg en tevens hoeveel maanden het duurt voor er een inhoudelijke reactie op mijn klacht komt.

Wordt vervolgd.

Heb je een ticketnummer gekregen van de helpdesk als bewijs dat je mail is aangekomen?
Het e-mailadres van de helpdesk is: helpdesk@freedomnet.nl
Dus geen freedom.nl maar freedomnet.nl

Jazeker. Ticketnummer is ontvangen.

Het lijkt erop alsof mijn herinneringen en ook bericht hier in de community zijn vruchten af hebben geworpen (met zekerheid zeggen kan ik dat natuurlijk nooit, want ik weet niet hoe het was gelopen als ik het niet had gedaan). Hoe dan ook, vandaag gebeld en gemaild door Freedom dat mijn Canal Digitaal-abonnement per 12 april a.s. beƫindigd wordt.

Desondanks hoop ik dat de service en het niveau van dienstverlening van Freedom de komende tijd wel gaat verbeteren.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.