Opzegging niet verwerkt

Ivm emigratie heb ik Freedom op 29 april verzocht om mijn verbinding aan het einde van mijn contract (6 juni) op te zeggen. Hier heb ik, ook na enkele herinneringen, echter geen enkele reactie op gehad. (Alleen een ticketnummer: 92265581). Inmiddels heb ik een factuur ontvangen die doorloopt tot 30 juni. Kennelijk is de opzegging dan ook niet stilletjes verwerkt.

Als het niet anders kan ga ik ze wel telefonisch lastig vallen - maar wellicht heeft iemand hier een betere suggestie?

Hoi @niels

Vervelend dat je zo lang moet wachten op antwoord voor ons. Wij werken echt zo hard als we kunnen, maar lopen achter met het beantwoorden van mailtjes (zoals je misschien hebt gemerkt).

Weet dat we opzeggingen echt met prioriteit oppakken en ik verwacht dat jouw mailtje ergens tussen de wal en het schip beland is. We zijn en blijven mensen. :wink:

Vanuit de community zelf pakken we geen klachten, vragen of verzoeken op voor het versnellen van het oppakken van tickets of issues. Mocht je contact met Freedom willen opnemen met vragen over een lopend ticket, dan verzoeken we ten allen tijden om telefonisch contact (voor spoed) of dit per mail te doen.

Mocht je toch later antwoord van ons krijgen kan het inderdaad zijn dat we nog wel incasseren vanwege een nog niet verwerkte opzeggen. Weet wel dat we de opzegging verwerken per datum dat we deze binnen hebben gekregen (met inachtneming van de geldende opzegtermijn), dus ook de eventueel teveel betaalde kosten zullen crediteren.

1 like

Ik zie houding ook bij andere bedrijven. Maar die krijgen gewoon een keiharde blok op de incasso. Ik ga namelijk niet wachten tot een rechtmatige opzegging eindelijk eens is verwerkt. Er is in dat soort gevallen zelfs geen enkele indicatie wanneer dat zal zijn. En ik ga geen geld lenen aan bedrijven waar ik heb opgezegd.

Niet dat ik Freedom ga opzeggen :slight_smile:

Ja, ik vond het ook bijzonder toen KPN nog door bleef gaan met innen, terwijl ik al bij Freedom zat. Uiteindelijk kreeg ik dat bedrag wel helemaal automatisch weer terug. KPN kondigde overigens wel expliciet aan dat dit wellicht kon gebeuren, afhankelijk van hoe en wanneer alles verwerkt zou worden.

Misschien is het een idee om een automatische mail te sturen bij opzeggingen met dit soort informatie erin. Dan lijken opzeggingen in ieder geval niet in een zwart gat te landen :slight_smile:

Als ze dat bij veel klanten doen, lenen ze gratis extra geld.

1 like

Dat bij kpn/xs4all was een gevalletje, de computer weet niet beter, neem het hem niet kwalijk.
Doorgeschoten automatisering.
Gewoon een boeking doen, kon daar helemaal niet meer.
Terug boeken kon ook alleen op geplande momenten.
Vaak was dat een maand wachten.