Outlook 2016 folders synchroniseren niet

Al van alles geprobeerd, maar de folders die ik in Outlook2016 aanmaak weigeren te verschijnen in webmail.
Als eerste de Send Group extra gedefinieerd op alle folders zonder resultaat

Instellingen Folder path naar INBOX gezet.

Gevolg hiervan was dat ik alle folders in outlook definitief kwijt ben en terug moet naar een backup van maart dit jaar :frowning:
Maar ok, laatste is gedeeltelijk mijn fout door niet vaker een export te maken van mijn complete mail bestand.

Maar ook met deze folder path instelling willen folders die ik aanmaak, niet synchoniseren. Als ik ze in de webmail aanmaak verschijnen ze niet in outlook2016 en visa versa.

Wie kent dit probleem en nog belangrijker, weet hier een oplossing voor?

Als eerste wil ik zeggen, ik krijg jeuk als ik de naam outlook zie of hoor.
Mijn advies is, gebruik Thunderbird.
Die heeft een reparatieknop, die ik zelden gebruik.
Clipboard01

Dank, ga ik zeker naar kijken, ook of het mogelijk is om een pst backup te importeren inclusief de bestaande mappen structuur.

Maar het is in ieder geval nog geen oplossing/verklaring, waarom niet alle lokaal aangemaakte mappen ook in de webmail verschijnen.

Als ik een map uit zet, is die zowel in het mailprogramma als de webmail even weg.
Daar mag ook geen verschil in zijn.

Een map uit zetten?

Maar er zou uiteraard geen verschil mogen zijn, dat is dan ook het probleem dat alle mappen die ik gebruik in outlook niet in webmail staan.

Het heet hier en daar wat anders.
Mappen waar ik weinig mee doe, staan uit omdat het puur archief is.
Die zijn dan op dat moment onzichtbaar.


Voorbeeld webmail.

map2
Voorbeeld Thunderbird

Wat mij opvalt, is dat sommige mappen niet aan of uit gezet kunnen worden, het schuifje is greyed out.
Ook is in het overzicht de map niet aan te klikken, maar alleen open te klikken voor de onderliggende map.

/edit

Zoekend op dit verschijnsel kwam ik tegen dat de imap query in outlook aangapast moet worden om geabbonneerd te zijn op alle folders. Dit blijkt een probleem te zijn vanaf outlook2013.

https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/outlook-will-not-sync-all-emails-from-imap-folders/5a01026b-ff37-44f7-9318-932a1559ae73

Er staat een > voor.
Daar zitten vast nog meer mappen achter.

Klopt ja, op de map zelf kan je niet klikken, alleen op het pijltje om de map open te klappen. Terwijl in outlook er ook berichten staan in die map zelf.

In webmail zijn nu al wel enkele mappen te zien, maar als je erop klikt krijg je rechtsonderin een rode popup dat de map niet bestaat. Maar dat zou kunnen komen omdat de map nog niet volledig is gesynchroniseerd.
Wordt vervolgd dus :smiley:

Het lijkt erop dat ik het probleem gevonden heb, of in ieder geval een work-around.

Er gaat dus iets mis met het synchroniseren van de mappen structuur.
Aangemaakte mappen worden niet - of niet goed gesynchroniseerd. Dit geld beide kanten op, mappen in outlook verschijnen niet in webmail en visa versa.
Soms verschijnt de map wel als die zelf weer een onderliggende map heeft, maar wordt alleen de mail in de onderliggende map gesynchroniseerd en niet in de map zelf.

Voorlopig lijkt het te werken als je zowel in outlook als in webmail een map met dezelfde naam aanmaakt. Daarna synchroniseert de email in die map wel goed. Ditzelfde geld ook voor eventuele onderliggende mappen, ook die moet je op beide plaatsen aanmaken.

Het is geen fraaie oplossing, maar ervan uitgaand dat je niet dagelijks nieuwe mappen in je mailbox aanmaakt, wel een werkbare oplossing.

Ook even getest op een 2de computer (laptop) waar ik ook outlook 2016 gebruik met hetzelfde email account. Daar worden de mappen nu wel automatisch aangemaakt. Wat mij wel verbaasd, omdat alleen in webmail aangemaakte mappen niet automatisch verschijnen op mijn hoofdcomputer.
Ook op mijn smartphone (Android) verschijnen de mappen en inhoud nu in de mail app.

En wat mij verder opvalt, dat dit probleem nog niet eerder naar voren gekomen is, ik zal ontgetwijfeld niet de enige zijn die zowel outlook als webmail gebruikt.

Als ik de zoekmachine mag geloven.
Zit er in jouw outlook, bij het account overzicht naast verwijderen en aanmaken ook een reparatie knop.

Dat is voor zover ik kan zien (heb het niet uitgevoerd) voor het herstellen van de verbinding zelf.

Het niet aanmaken van mappen is toch wat anders. Bij Outlook 2013 werkt het nog prima (net gecontroleerd bij de computer van mijn wederhelft waar outlook 2013 op draaid). Bij outlook 2016 (en wat ik lees ook bij 2019) werkt het niet meer correct.

In ieder geval belangrijk dus voor iedereen die outlook gebruikt om te controleren of alle mappen ook n webmail bestaan.

Ik weet niet wat outlook doet.
Maar in mijn Thunderbird gaat hij alle mail opnieuw vergelijken met de imap server.
En dan herstellen.
Problemen heb ik hier alleen als ik te veel dingen ineens laat doen, zoals 1000 mails ineens verplaatsen.
Of als het programma vast gelopen is, wat ook zelden voor komt.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.