Overgestapt naar digitale tv via de kabel van Ziggo

Heb net een Ziggo digitale kabel tv abbo genomen (na ook NLZiet geprobeerd te hebben).

Om maar 1 reden, het steeds maar weer opnieuw moeten selecteren van favorieten met de Amino.

Het nadeel van het Ziggo digitale tv abbo is wel weer dat overlappend opnemen niet mogelijk is.

Van de andere kant de volledige integratie met b.v. films kijken en gamen met m’n pc is pure luxe.

Ik krijg b.v. vanzelf een melding dat ‘n uitzending bijna gaan beginnen, ik kan ‘t wegklikken of negeren en doorgaan b.v. met gamen. Eenmalig je favoriete tv uitzendingen selecteren en voortaan starten ze vanzelf.

Ik kan nu ook oeverloos tv uitzendingen opnemen via USB. En heb alleen nog maar de afstandbediening van de tv nodig.

En ik blijf altijd in de Favorieten keuze (het belangrijkste voor mij). En het zenderoverzicht vind ik de duidelijkste en handigste ooit, en is geheel zonder plaatjes. :slight_smile:

Ik zit 1 jaar vast aan dit abbo, en dan kijk ik wel weer of de Favorieten keuze met de Amino goed werkt.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Allen TV is geen optie hier meld de ziggo website. Er moet altijd iets van internet bij.

Edit: Laat maar, gevonden. Best wel prijzig voor die ene zender die we kijken. (en laten ze die nou net niet hebben)

:woozy_face:
Is dit het gewone kabeltv abbo van Ziggo ?
Waar je mits je beschikt over een DVB-C tuner, van kunt opnemen.
Of is dit IPTV zonder dat je een Ziggo aansluiting nodig hebt. ?

Ik kwam het op het spoor na een tip op dit forum.

En er heel lastig info over te vinden op de ziggo website.

Ik heb gewoon gebeld en telefonisch een abbo afgesproken, “digitale tv via de kabel zonder internet van Ziggo”.

Je hebt ook geen CI+ kaart o.i.d. nodig. Alleen een ouderwetse coax aansluiting.

Het enigste wat je nodig hebt is een redelijke recente tv, je kunt opzoeken of je tv geschikt is.

Kom je er niet uit, gewoon even bellen, je hebt meteen iemand aan de lijn, de ondersteuning is fantastisch.
Ziggo digitale tv via kabel menu

Bij toeval had ik een tv gekocht die helemaal voorbereid is voor Ziggo, en dan word het toch wel een feest. Zie foto (slecht van kwaliteit want het is een Ruttefone).
De beeldkwaliteit is in werkelijkheid super en zelfs iets beter dan van de Amino.

Het abbo kun je binnen 2 weken weer opzeggen. Gewoon proberen zou ik zeggen.

Helder :yum:. Het is de ‘gewone’ DVB-C van Ziggo, dus zonder internet e.d. waarvoor een geschikte TV/tuner nodig is.
Iets dat een jaar of 5 geleden nog heel gewoon in ongeveer elk huis heel gewoon (mogelijk) was. De kwaliteit daarvan is (inmiddels) vaak HD.

1 like

Ik ben ook geen fan van Ziggo.
Heb het wel eens gevraagd of ik alleen tv kan krijgen.
Het antwoord is dan Nee.

En de ondersteuning is helemaal niet fantastisch, is mijn ervaring.
Daar kom je pas achter, als er iets mis is.

HIer netzo, hardlopend weg bij Ziggo nadat een klacht na 1,5 jaar en meerdere toezeggingen nog steeds niet is nagekomen. Zodra het kon overgestapt naar Freedom! Voor tv gekozen voor NLZiet (via de app op appletv4k) wat prima voldoet en heerlijk om uitzendingen op andere tijdstippen te kunnen kijken (en ook nog eens zonder reclame).

Ja ach, ieder zijn ding, mij beviel NLZiet totaal niet, en een ander juist weer wel. “De beste” bestaat niet denk ik. De keuze staat vrij. Wel grappig die totaal verschillende ervaringen, hier de mijne:

Met de Amino ergerde ik mij meer en meer aan het aan steeds opnieuw moeten selecteren van “Favorieten”.
Ik ben door omstandigheden aan huis en buis gekluisterd. En ik was het geklik door de tig zenders, die ik helemaal niet wil zien, en toch iedere keer doorheen moet worstelen helemaal beu. En van de korte houdbaarheid van opnames. De storingen worden op de duur wel opgelost, dat was voor mij geen punt.

Het is inderdaad een wat verwarrend en onoverzichtelijk gedoe bij Ziggo betreft de mogelijkheden. En je moet wachten tot je de speciale, voor digitale tv geschikte, coaxkabel binnen hebt van Ziggo als je een abbo afsluit. Dat zeggen ze er niet bij, ook niet dat deze kabel maar 3 meter lang is. Een langere speciale coax kabel vind je wel met: “Coax Kabel Ziggo geschikt“. Die hadden ze er voor die kleine 30 euro per maand wel bij mogen doen.
Maar de telefonische stap voor stap ondersteuning daarna, als je die nodig hebt voor installatie, is geweldig.

De digitale tv via de coaxkabel werkt prima en het belangrijkste voor mij: Je blijft altijd in je Favorieten keuze, en je kunt oeverloos opnemen met USB. (Maar helaas niet overlappend opnemen en kijken zoals met de Amino.) Repeterend bepaalde zender automatisch laten starten of op laten nemen hoef ik nu maar eenmalig aan te geven.

En met een daarvoor geschikte tv (ik wist bij aankoop niet dat de tv dit kon):
Is het volgende toch wel pure luxe. De tv herkende trouwens ook de Amino meteen. En de A.B. van de tv neemt zelfs de belangrijkste functies over van de Amino A.B.:
B.v. de OK knop en de pijl toetsen eromheen, en vraagt ook of de Amino aangezet moet worden als deze uit staat, enz. Er is zelfs een toets voor een grafische weergave van de Amino A.B. Maar dat werkt maar ten dele vanwege de vele updates van de Amino. De veelvuldige updates van de tv zelf, proberen dat dan blijkbaar weer bij te houden.

Dat lijkt allemaal leuk. Maar digitale tv via de coaxkabel, met een gekochte tv die toevallig daarvoor geschikt is, slaat alles voor mij:
Een overzichtelijk zendermenu met tijdlijn zonder irritante plaatjes. En je hoeft je alleen maar met de muisaanwijzer van de A.B naar het scherm te richten en de scrolknop te gebruiken voor de bediening van de tv. Het scheelt veel geklik. De tv is nu een soort hub geworden, voor de camera bewaking, voor de game pc met optimaal gamebeeld en gamegeluid,
(inclusief ‘footsteps’), en voor htpc met HDR, DV en Dolby Atmos via de tv.

Voor mij is nu alles, bij toeval, op z’n plaats gevallen.
Ik zit na 2 weken opzegtermijn, een jaar vast aan dit Ziggo abbo, daarna kijk ik wel hoe het er met de Amon voorstaat.