Overgezet en instellingen aangepast - zou het meteen moeten werken?

Vandaag de omzetting van T-Mobile Thuis naar Freedom Internet.

Om een uur of 10 verdween - zoals verwacht - de T-Mobile verbinding. Ook de glas-converter verloor daarbij verbinding. Ik heb gewacht tot het link lampje daar weer ging branden om vervolgens de instellingen voor Freedom in te voeren: VLAN 6, PPPoE, fake@freedom.nl,1234.

De router (UDM Pro) verstuurd nu PADI’s op VLAN 6 (eth8.6), maar krijgt daar geen response op. Inmiddels heb ik zowel de glas converter als de UDM Pro ook al een paar keer opnieuw gestart, maar dat heeft niet mogen baten.

Ben ik te ongeduldig? Of zou het al moeten werken?

EDIT: ter info, aansluiting is via KPN WBA.

Probleem inmiddels opgelost. De glas-converter stond op auto-negotiate. Dit werkt prima met T-Mobile maar kennelijk niet met WBA. Nu geforceerd op 1Gbit en het werkt.

4 likes

Ja dat issue heb ik ook last van gehad (en heeft me wel een uurtje gekost). Misschien zou het handig zijn als dit in het aansluitoverzicht van Freedom staat.

Van de helpdesk inmiddels een toezegging dat ze documentatie gaan aanpassen. :+1:

1 like

Ah thanks, die moeite had ik nog niet genomen :slight_smile:

Ja potverdrie. Zet je me weer aan het werk…

6 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.