Overname Tweak/Cambrium door Odido -> Freedom lijnen via Cambrium

Hey all,
Ik las op Tweakers een heel verhaal rondom het verdwijnen van het merk Tweak door Odido. Daarbij bleek Cambrium ook part of the package te zijn dat Odido heeft overgenomen met Tweak. Aangezien deze nu allerlei initiatieven de nek omdraait (tot zover “de provider die het anders doet”…)

Nou loopt mij Freedom lijn via Cambrium. Er zijn vast meer klanten van Freedom waar dat zo is. Weet iemand hoe dat gaat lopen? Ik heb geen zin om zonder lijn te zitten, om nog maar te zwijgen van veranderen van IP en andere onderbrekingen.

Ik lees dat Freedom bezig is met oplossingen. Ik hoor dit soort dingen graag sneller dan dat ik ze uit nieuwsberichten moet ervaren :frowning:

Heeft iemand meer gehoord?

Groeten,
Alex

Zonder lijn zal je niet snel komen te zitten, iets met leverplicht van & bij overnames met als gelukje dat heel veel meer mensen in dat schuitje zitten.

Het contract heb je nu bij/via freedom dus wie de belichter is, is strikt genomen niet een eigen zorg t.a.v. beschikbaarheid.
Freedom - als bedrijf - zal mogelijk wel een issue kunnen ervaren want bedrijfscontracten zijn helemaal een gatenkaas qua rechtszekerheid.
Niets eens zozeer juridisch maar ga maar’s aantonen dat een partij procedureel aan het blackballen is.

Wat ik zelf wel heel erg vervelend vind dat inmiddels niet te ontkomen is aan eigengereide telco’s die zg niet(s) zullen gaan veranderen en ik als gebruiker ze indirect - omdat ik een connectie heb - hun gang moet laten gaan.

@Alex Dat dit nieuws naar buiten kwam was voor ons ook en verrassing. We wisten dat het eraan kwam maar mochten daar verder niet over communiceren.

Voor Freedom klanten die een abonnement hebben over het netwerk van Tweak/Cambrium veranderd er voorlopig niets. Dat komt omdat onze netwerkpartner Fiber Operator in een vergevorderd stadium is om het betreffende deel van het Cambrium (COA) netwerk over te nemen van Odido.

5 likes