Overstap kpn naar fibercrew, hoe te regelen?

Ok, het is eindelijk zo ver, per 1 mei gaat Fibercrew ook in Lelystad leveren. Toen dat 23 maart bekend werd meteen maar een mailtje geklopt aan de servicedesk om de aanpassing aan te vragen.

Helaas heb ik toen ook ontdekt dat m’n zakelijke VPS en domein leverancier dingen ongemeld heeft uitgezet, dus daar druk mee geweest in de paar heldere uren die ik had (ziek thuis), dus niet echt verder achter de servicedesk aan gebeld, maar ik vraag me nu af, wat is de juiste manier om deze wens tot wijziging door te geven?

Moet dat via de servicedesk en moet ik gewoon wat geduld hebben met de afhandeling? (of er voor de zekerheid achteraan bellen?) of moet dit door opnieuw een bestelling in te schieten?

Hierdoor vraag ik mij overigens meteen af, waarom is het niet mogelijk deze wijziging door te geven via mijn freedom? Wijzigen is net als opzeggen niet mogelijk online, terwijl volgens mij de wetgeving aangeeft dat als je online kan bestellen je ook moet kunnen wijzigen en opzeggen. (of minimaal beeindigen)

Ik zou een mailtje sturen naar de helpdesk en bij urgentie bellen, heb je tenminste een ticketnummer waarnaar je qua afspraken kunt verwijzen.

En nee, dat je online een verbintenis mag aangaan die met 14 dagen bedenktijd (voor consumenten) van kracht wordt, maakt niet dat je een overeenkomst op dezelfde wijze online kunt beëindigen. Uiteindelijk tellen alleen de (ver/koop) voorwaarden.

Ah, ok. Ik heb net doorgekregen dat ik het als een verhuizing naar het zelfde adres moet aanvragen.

Ik wacht hier nog even mee, want er gaat iets fout. Er wordt 2,= p/m in rekening gebracht voor ‘behoud huidige modem’. Erg netjes als men een modem huurt om niet zomaar een verse te sturen, maar ik huur er geen en dan vind ik 2,= p/m voor geen modem als extra kosten wel wat prijzig. :wink:

Het zou sieren als dit proces rekening houdt met de optie dat men geen modem heeft en dat zo wil houden of wil wisselen tussen wel of geen modem, afhankelijk van het huidige contract.

Edit: zojuist door de helpdesk terug gebeld, bij het niet hebben van een modem moest de aanvraag via email, zelfde ticket kon gebruikt worden.

Hier nog een Lelystedeling :wave:. Ik ben erg benieuwd of/wat je straks merkt van de wijziging mbt latency en bandbreedte. Zou je dat tzt hier kunnen laten weten?

Ik heb nu een 50 Mbit lijn van KPN. Bij KPN4ALL had ik een 20 mbit lijn (toen die nog leverbaar was) dat langzaam uitdijde naar 50 mbit en geen last van haperende TV bij een steviger gebruik van de lijn, want TV ging via vlan 4. Nu gaat TV ook langs vlan 4, maar lijkt deze wel last te hebben van verkeer op vlan 6. Hier hoop ik vanaf te zijn.

Die 1 gbit ga ik niet halen met de RPi als router, al is het een 4. De 4 kan dat theoretisch halen, want Gbit interface on-board en niet via de USB chip. Voor het externe verkeer (inet op) heb ik een USB interface, dus dat wordt max 600-700 mbit. Dat komt ongeveer overeen met de in Hilversum gerapporteerde snelheden over fibercrew, dus ik ben benieuwd.

Als het meer dan 46 down en 60 up is dat ik nu haal is het een verbetering. :wink: (naast het feit dat KPN minder aan me verdient)

@KoffieNu ik haal gewoon netjes 940/940Mbit over fibercrew in Hilversum.

Mooi, dat gaat m’n RPi of in elk geval z’n externe netwerk interface niet trekken gok ik. :wink:
Snel genoeg.

En weer doorgekregen dat verhuizing naar zelfde adres prima werkt, ondanks dat ‘behoud modem’ op € 2 p/m uit komt volgens het overzicht. De bevestiging email laat netjes alleen een wijziging van de fiber aansluiting zien en een minimale looptijd van 12 maanden. (was ik toch al van plan.

Vrij vertaald, het enige wat geiwjzigd wordt is de lijn en wat je kan kiezen is monteur of niet. Voor die € 25 ga ik het niet gokken dat ik een fiber aansluiting zonder 'm te slopen kan ombouwen. Wensdatum op maandag 1-5 gezet, mocht er ene uitdaging zijn met de ONT kan ik de helpdesk lastig vallen. :wink:

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.