Overstappen van internet provider blijkt stressvol

Het blijkt dat overstappen van internet provider stressvol kan zijn. Er zijn de afgelopen decennia wat onderzoeken geweest die dat aantonen (een van de bronnen: Consuwijzer). Of je nu zelf alles regelt of dat je gebruik maakt van een overstapservice (de laatste heb ik gekozen). De belangrijkste stressfactor blijkt het feit te zijn dat de controle over de voortgang van de aansluiting / overstap bij andere partijen dan jijzelf ligt.

Ik heb 17 jaar bij dezelfde provider internet afgenomen, Tweak in Almere, waar ik zeer tevreden klant was. Nu ze gaan stoppen moet ik wel iets anders kiezen. De keuze is op Freedom gevallen.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit zal gaan. De eerste red flag lijkt al te zien na het indrukken van de knop ā€œaanvragenā€. Direct daarna een email dat de gegevens die ik heb opgegeven niet overeenkomen met de gegevens die Tweak heeft (ik woon al 17 jaar op hetzelfde adres en heb nooit mijn gegevens gewijzigd, ook niet mijn bankrekening of wijze van betalenā€¦ How ?? )

Ik wil niet cynisch zijn want Freedom lijkt me een zeer goede provider, maar je zou toch zeggen dat de internet providers anno 2023 wat (vrij standaard) configuratiewijzigingen op netwerknodes en wat ompatchen samen toch makkelijk kunnen regelen toch ? Oja, en een automatische incasso stoppen en wat mailtjes of een brief versturen.

Itā€™s out of my hands :slight_smile:

Good luck Freedom en Tweakā€¦ Jullie kunnen het, :wink:

Is je klantnaam hetzelfde?
Veranderde persoonlijke omstandigheden kunnen leiden tot een andere naam, waardoor de indruk bestaat dat het over 2 verschillende mensen gaat.

Hoi Lidwien, dank voor je reactie. Ik heet nog steeds hetzelfde en ik heb dezelfde naam opgegeven bij Freedom als de naam waaronder ik bij Tweak geregistreerd sta.

Ik neem aan dat je dat met Klantnaam bedoelt ?

Ik dacht dat ik bij Tweak mijn voornaam had opgegeven en mijn initialen bij Freedom maar dat is dus ook hetzelfde.

Ik heb een screenprint vanuit ā€œMijn tweakā€ met al mijn gegevens naar orderstraat@freedomnet.nl (waar de mail vandaan kwam) en naar de helpdesk gestuurd.

Moet goedkomen zou je zeggen toch ?

1 like

Met aan zekerheid grensende waarschijnlijkheid komt het wel goed :slight_smile:

Vaak is het iets triviaals. En anders hebben we zeer ervaren mensen in ons ā€˜backofficeā€™ die steeds weer de mafste problemen weten op te lossen.

We zijn wƩl behoorlijk onderbezet dus het kan langer duren dan jouw en ons lief is. En we snappen dat dat stress geeft.

1 like

Dank je @arien voor je reactie.

Ik heb alles nog eens naast elkaar gelegd. Wat ik kan vinden is dat in de gegevens van Tweak de naam van de automatische incasso de naam van mij Ć©n mijn ex-vrouw is. Alsof het een en/of rekening beftreft. Sinds 2016 is dat al niet meer het geval.
Ik heb Tweak in het verleden een aantal keren gevraagd dit aan te passen maar dat was niet mogelijk. De incassoā€™s gaan gewoon goed en het rekening nummer klopt alleen staat dus bij Tweak de naam van de automatische incasso verkeerd in hun administratie.

Ik neem aan dat ik niet opnieuw met mijn ex moet trouwen om de aansluiting door te laten gaan ? :smiley:

Ik heb dit ook allemaal even aan de Freedom helpdesk gemaild maar het lijkt alsof elke reactie die ik per mail stuur over dit onderwerp een apart ticket nummer krijgt. Lijkt me niet lekker lezenā€¦

Met aan zekerheid grensende waarschijnlijkheid zegt AriĆ«nā€¦ Is best waarschijnlijk hoor :slight_smile: :wink:

We gaan zien wat er gebeurt

Als je losse mails stuurt ja dan worden dat nieuwe meldingen,
een reply op een bestaand ticket-mail zorgt ervoor dat het bij elkaar blijft.

1 like

Probeer ze te bellen en geef dan alle ticketnummers door.
Net wat @Noci zegt, je moet replyen op een bestaand ticketnummer.

@Noci @Lidwien Bedankt voor jullie tips/adviezen en meedenken ! :smiling_face:

Ik kreeg dezelfde opmerking bij een overstap van XS4KPN naar Freedom, maar in de trant van ā€œKPN geeft aan dat het niet kloptā€. Een reactie in de trant van ā€œhet klopt welā€ was genoeg om alles door te zetten. De ISP-wissel gebeurde terwijl ik sliep. Ik ging naar bed met XS4KPN en werd wakker met Freedom :slight_smile: (Ik moest alleen vrij lang wachten op KPN om een maand abonnementskosten terug te betalen, maar dat ging uiteindelijk ook vanzelf na lang genoeg wachten.)

Komt allemaal goed.

Dat is een goed verhaal om te horen @jschwart
Bedankt.

Zojuist wat mailtjes van zowel Tweak als Freedom gekregen over de migratie. Alles wordt geregeld zo te zien. Goed hoor ! Bedankt Freedom en Tweak.

3 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.