Het blijkt dat overstappen van internet provider stressvol kan zijn. Er zijn de afgelopen decennia wat onderzoeken geweest die dat aantonen (een van de bronnen: Consuwijzer). Of je nu zelf alles regelt of dat je gebruik maakt van een overstapservice (de laatste heb ik gekozen). De belangrijkste stressfactor blijkt het feit te zijn dat de controle over de voortgang van de aansluiting / overstap bij andere partijen dan jijzelf ligt.
Ik heb 17 jaar bij dezelfde provider internet afgenomen, Tweak in Almere, waar ik zeer tevreden klant was. Nu ze gaan stoppen moet ik wel iets anders kiezen. De keuze is op Freedom gevallen.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dit zal gaan. De eerste red flag lijkt al te zien na het indrukken van de knop āaanvragenā. Direct daarna een email dat de gegevens die ik heb opgegeven niet overeenkomen met de gegevens die Tweak heeft (ik woon al 17 jaar op hetzelfde adres en heb nooit mijn gegevens gewijzigd, ook niet mijn bankrekening of wijze van betalen⦠How ?? )
Ik wil niet cynisch zijn want Freedom lijkt me een zeer goede provider, maar je zou toch zeggen dat de internet providers anno 2023 wat (vrij standaard) configuratiewijzigingen op netwerknodes en wat ompatchen samen toch makkelijk kunnen regelen toch ? Oja, en een automatische incasso stoppen en wat mailtjes of een brief versturen.
Is je klantnaam hetzelfde?
Veranderde persoonlijke omstandigheden kunnen leiden tot een andere naam, waardoor de indruk bestaat dat het over 2 verschillende mensen gaat.
Hoi Lidwien, dank voor je reactie. Ik heet nog steeds hetzelfde en ik heb dezelfde naam opgegeven bij Freedom als de naam waaronder ik bij Tweak geregistreerd sta.
Ik neem aan dat je dat met Klantnaam bedoelt ?
Ik dacht dat ik bij Tweak mijn voornaam had opgegeven en mijn initialen bij Freedom maar dat is dus ook hetzelfde.
Ik heb een screenprint vanuit āMijn tweakā met al mijn gegevens naar orderstraat@freedomnet.nl (waar de mail vandaan kwam) en naar de helpdesk gestuurd.
Ik neem aan dat ik niet opnieuw met mijn ex moet trouwen om de aansluiting door te laten gaan ?
Ik heb dit ook allemaal even aan de Freedom helpdesk gemaild maar het lijkt alsof elke reactie die ik per mail stuur over dit onderwerp een apart ticket nummer krijgt. Lijkt me niet lekker lezenā¦
Met aan zekerheid grensende waarschijnlijkheid zegt Ariën⦠Is best waarschijnlijk hoor
Ik kreeg dezelfde opmerking bij een overstap van XS4KPN naar Freedom, maar in de trant van āKPN geeft aan dat het niet kloptā. Een reactie in de trant van āhet klopt welā was genoeg om alles door te zetten. De ISP-wissel gebeurde terwijl ik sliep. Ik ging naar bed met XS4KPN en werd wakker met Freedom (Ik moest alleen vrij lang wachten op KPN om een maand abonnementskosten terug te betalen, maar dat ging uiteindelijk ook vanzelf na lang genoeg wachten.)