Paypal en function creep

Toch al heel lang, plus 20 jaar, gebruik ik af en toe Paypal. Nu kon ik eens niet meer inloggen op mijn account en alles leek als anders alleen kwam er geen telefoon meer binnen waar ik dan de code op mijn scherm kon doorgeven.

Deze functie schijnt stilletjes gedeactiveerd te zijn of per ongeluk niet meer te werken. Bellen naar PayPal wat er aan de hand is en kreeg verbazend snel iemand aan de lijn die eerst er vanuit ging dat ik geen 2FA had en zei dat ik een mobiele telefoon moest hebben of er één moest lenen van de buren of vrienden zodra ik moest inloggen.

Ik gaf aan dat ABSOLUUT geen optie was en gaf aan dat ik al een tijd geleden met hun mee was gegaan en mijn vaste nummer gebruikte voor die 2FA. Werkte prima en ik PayPal blijven gebruiken.

Nu hebben zij het geëscaleerd en zij gaan er verder naar kijken. Ik heb er geen goede hoop op omdat als ik vanochtend het weer probeerde dat meteen de melding kwam dat het niet gaat en ik kreeg ook geen code meer te zien.

Het lijkt erop dat na meer dan 20 jaar ik mijn PayPal account zal moeten opgeven omdat zij de wetgeving naar hun kant uitleggen PSD2.

Ik heb zojuist eens gekeken. Ik heb de optie voor SMS of app. SMS is sowieso nooit verstandig.

Zijn er goede alternatieve betaalmethodes voor de sites waar je nu PayPal gebruikt?

Nee geen alternatieven. Ik betaal mijn VPN daarmee en zal dan op BitCoin etc. over moeten. Is dat dan wel een gewenste uitkomst?

Volstaat het niet om zelf een VPN-server te draaien? Of gebruik je het om bijvoorbeeld geoblocking restricties te omzeilen. Dan snap ik het.

En als je een Fritz!Box hebt, zit daar al een VPN server in. Dan werk je overal ter wereld via een veilige verbinding alsof je thuis internet.

Ik wist niet dat PayPal nu een APP van henzelf vereist. Heb mijn account daar dus direct opgeheven. Hartelijk dank.

Niet wat te snel, Peter? Het is nog steeds in behandeling bij PayPal en hoe meer bekendheid en tegenstand er is. Hoe groter de kans is dat zij het weer herstellen.

In hun help pagina’s bestaat er nog maar één methode maar zij hebben een geschiedenis en ik vraag hun om die dan ook te respecteren.

Typisch…ikke ikke. Nee ik betaal toch niet om een eigen VPN server te draaien.

Nee, ik betaal aan een VPN provider om mijn verkeer niet zo traceerbaar te maken voor Big Tech en ander spionage instanties.

Waarmee je je verkeer wel toevertrouwt aan een ‘onbekende’ commerciële organisatie.

1 like

Zodra ik het Freedom netwerk uit ga zijn het allemaal onbekende commerciële organisaties. :wink:

Is nu de beet van de hond of de kat nu erger?

Ik heb al een paar keer geschreven hoe ik mijn verkeer moeilijker traceerbaar maak en meestal verwijder ik dat weer na een paar dagen.

Meer dan VPN verbindingen met wisselende bronadressen. Elke TCP verbinding gaat over een andere VPN provider. Als Freedom CGNAT zou implementeren dan is dat hetzelfde. Dan zou ook iedere TCP verbinding een andere bronadres moeten krijgen.

Als ik naar Freedom homepage ga dan wordt die pagina in door verschillende TCP verbindingen ingelezen. Dat zijn er twee, suuuuuper clean,alleen Freedom.nl en stats.freedom.nl en niet een het subdomein WWW. Dus dat zijn dan twee verschillende TCP verbindingen.

Kun je je het dan voorstellen hoe het dan gaat als je een site hebt meer dan 50 verschillende TCP connecties. Zichtbaar als je NoScript of uBlock origin gebruikt.

Haha ja, mijn vriendin werkt in marketing. Ongekend wat er voorbij komt.

Lang Leve uBlock Origin en NoScript is ook net beter geworden na een financiële injectie om verder te ontwikkelen.

zie: https://www.security.nl/posting/743763/NLNet+financiert+nieuwe+beveiligingsopties+browserplug-in+NoScript

Dit zijn dan 7 verschillende verbindingen:

KPN

O nee, toch niet. Zes want AdobeTM staat op tig plaatsen als “You shall not pass”.

Op Tweakers hebben zij het topic alweer dicht gezet. Ik ben maar een ouwe lul volgens hun.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2117750

Waar omtrdc dan weer een tracker is. (ook van adobe) .

Beter zo?

KPN

Ik gebruik hoofdzakelijk NoScript voor dit en uBlock Origin is extra:

KPN2

adobeTN zit onder de venstertje van de KPN. Ik kan hier specifiek WebGL en ping uitzetten. Lan is toegang tot LAN. Nieuw is ook dat je specifiek bij enkel top-sites het wel kunt toestaan.

Yep. dat is een stuk beter.

Dat is een goede tip zeg! Nooit over nagedacht.

Weer contact gehad met Paypal na een mail dat zij mijn wachtwoord gereset ongeldig gemaakt hadden Dit nadat zij al mijn gedane transacties hadden nageplozen maar niets verdachts hadden kunnen vinden.

Dit keer met de helpdesk gekeken of ik op een ander e-mail account een nieuw account kon aanmaken en of ik daar dan wel een meer factor authentificatie kon ontvangen.

Helaas pindakaas, je kunt nu nog maar alleen account aanmaken als de je over een mobiele telefoon beschikt. Heb je dat niet dan wil Paypal niets met jou te maken hebben en kun je geen account aanmaken.

Er is manier om een nieuw account aan te maken en er is ook geen mogelijkheid om éénmalig nog toegang te krijgen tot jouw account bij Paypal om zelf over het geld wat nog op de rekening staat daar weg te halen.

Wel is er de mogelijkheid om de rekening via de helpdesk te beëindigen en het saldo naar een goed doel over te maken. Ik heb nl. nooit mijn bankrekening doorgegeven aan Paypal en kijk naar Canada wat er kan gebeuren als je toch niet door de controle komt bij Paypal. :wink:

Ik heb aangegeven dat ik nog wel wat levensjaren overheb en dan over twee weken weer zal bellen of de technische jongens en meisjes in de USA het weer kunnen herstellen wat kapot is bij Paypal en dat ik weer gebeld wordt door hun als twee factor identificatie.

Twintig jaar geleden bij Paypal gegaan i.p.v. geld in een enveloppe stoppen, postzegel erop en priority sticker erop en hopen dat het aankomt.

Die tijden komen weer terug als er tenminste straks nog contant geld bestaat. Men probeert immer om achter alles hun vinger te krijgen om zo dan je ook de toegang te ontnemen als je anders denkt, dan zij het wensen.

1 like