Petie tegen USA DigiD

Hoi

Tenzij ik iets over het hoofd heb gezien, was deze nog niet langsgekomen.
Stop de Amerikaanse overname DigiD!

Vr.Gr,
Rob

“DeGoedeZaak” zelf is ook overgenomen. Daar proberen Google, Cloudflareinsights en TikTok (!) me te volgen.

1 like

Hoi

Volgens de logs zijn bij mij tijdens het bezoek van de website
www.googletagmanager.com en fonts.googleapis.com geblokkeerd.
Als je andere track URLs weet hoor ik dat graag.

Vr.Gr,
Rob

Zoals in de kleine lettertjes helemaal onderaan hun privacyverklaring staat is actie . degoedezaak . org eigenlijk controlshiftlabs . com. Jij zal net als ik een stevige adblocker en andere maatregelen hebben, maar de doorsnee internetter krijgt deze ‘essentiële’ cookies: 6 van degoedezaak, 2 van TikTok en één van googletagmanager en ook nog deze ongein:

Je tekent een petitie tegen de overname van DigiD door een Amerikaans bedrijf en spekt meteen de kas van de complete Amerikaanse data-surveillance maffia.

Het zal goed bedoeld zijn, maar het zijn vaak van die naïeve Instagramkinderen die dit soort sites runnen. Als het maar makkelijk en gratis is.

2 likes

Hoi

Amerikaanse organisaties hebben nogal een club idee;
Als je een petitie tekent vinden ze al gauw dat je overal aan mee moet doen. Op de mailing list en noem maar op.

Maar goed. Het idee is natuurlijk dat we in Europa meer dingen zelf doen.
Men spreekt wel van een IT airbus. Maar ik denk dat universiteiten ook wel een hoop kunnen bouwen. Een hoop software komt bij universiteiten vandaan.

Vr.Gr,
Rob

En nog een nieuwe ontwikkeling