Petities - aandacht vanuit de Freedom community

Dit topic is bedoeld voor verwijzingen naar petities die raakvlakken hebben met onze community. Een duidelijke link naar de petitie eventueel voorzien van aanmoedigende tekst of je eigen motivatie kan leden ertoe bewegen voor de petitie te tekenen en mogelijk verder te verspreiden.

Voor de leden die zich betrokken of verbonden voelen met deze initiatieven een makkelijk en centraal punt om de community erop te wijzen dat leden hierop vrijblijvend kunnen intekenen.

Wil je anoniem blijven? Dan kun je natuurlijk gebruik maken van het Sinenomine e-mail adres dat je van Freedom hebt gekregen.

*Let op *
Houd er bij het plaatsten van posts rekening mee dat er een direct verband moet bestaan met de waarden en doelstellingen van Freedom en/of de community en niet strijdig is met de desbetreffende reglementen. Dit is dus geen topic voor persoonlijke of commercieel gerelateerde petities of crowdfunding acties.

image

image

Qua privacy/security is dit ironisch genoeg dus slechter dan YouTube. NPO Start vereist Widevine CDM, YouTube doet dat niet. (En YouTube is zelfs met downloaders als yt-dlp of youtube-dl zonder JavaScript te gebruiken.)

4 likes

Misschien moet dat dan het volgende petitieonderwerp worden. Dat de programma’s van de publieke omroep op een vanuit privacy/security perspectief verantwoorde manier moeten worden aangeboden.

Gerben

Ik meen dat die er al geweest zijn. Dan verschuilen ze zich achter wat de “content providers” en “productiebedrijven” willen, en die willen dat er belastinggeld wordt uitgegeven aan DRM.

De website van OnverdeelOpen.nl en het artikel van de NOS geven, voor zover deze petitie nog eentje behoeft, een toelichting op het manifest.

Het is druk op petities.nl, met hooguit een aantal CTRL+F5’s is er goed door te komen

1 like

Het loopt storm! Ik heb mijn handtekening ook geplaatst.

2 likes

Op dit moment enkele honderden per minuut

1 like

Al die maatregelen hebben in meer of mindere mate bijgedragen aan de oplossing. Het punt is wat mij betreft nu bereikt om het los te laten, met die vreselijke QR-code voorop. Verder moet de nacht en de gehele cultuursector open. Het dedain vanuit Den Haag met klassiekers als “zet maar een DVDtje op” of “oefenen met je bandje” is afgrijselijk.

Al die maatregelen hebben vooral ongelofelijk veel nevenschade veroorzaakt in een op voorhand kansloze strijd tegen een luchtwegvirus. Ik ben mijn vrouw erdoor verloren, twee vrienden van me hebben zelfmoord gepleegd, en de psychologische schade bij velen die nog wel verder moeten leven is misschien wel nooit meer terug te draaien.

Die QR-codes hebben de maatschappij ongekend gepolariseerd; zo te zien zonder noemenswaardige gezondheidswinst, voor zo ver er überhaupt ooit gezondheidsrisico’s bestonden voor de groepen die plekken bezochten waar die QR-codes van toepassing (geweest) zijn.

En dan houd ik het privacy/surveillance-aspect nog buiten beschouwing, of de misselijkmakende werkelijkheid waarin we medische gegevens moeten overhandigen aan een medewerker van een hamburgerrestaurant om te bewijzen dat we wel “gezond genoeg” zijn om ons vol te mogen vreten met fastfood. Ik was al nooit zo’n fan van deze wereld, maar de afgelopen twee jaren is het algehele morele failliet van de mensheid toch wel overduidelijk gebleken.

Dus enerzijds doet het me “goed” om te lezen dat er nu massaal verzet tegen begint te komen, maar aan de andere kant vraag ik me ook wel af waar die mensen al die tijd dan geweest zijn. Want terwijl die vorig jaar nog braaf naar Nieuwsuur zaten te kijken en alles dat daar door een door de overheid geselecteerde groep “wetenschappers” werd geopperd klakkeloos aannamen, heeft zich onder zoveel groepen mensen zoveel leed voorgedaan, wat we kennelijk als samenleving “acceptabel” hebben bevonden.

En dat sommigen dan ook nog het lef hebben om te spreken over “terug naar normaal”, terwijl voor zoveel mensen alles dat ze ooit liefhadden is afgenomen of verwoest…

2 likes

Ik zou mij prima voor kunnen stellen dat je dit soort berichten niet onder je Moderator account schrijft, als je al nodig vindt ze hier te schrijven.

Inderdaad niet verstandig. Natuurlijk tot op zekere hoogte begrijpelijk want gevoed door afgrijselijke gebeurtenissen in de privé sfeer. Veel sterkte daarmee.

Hoezo niet? Te persoonlijk naar je smaak of confronterend ten opzichte van het gevoerde beleid van de afgelopen twee jaar?

1 like

De lockdown maatregelen waren vaak buitenproportioneel en daarnaast op het verkeerde moment. Er is echt veel schade toegebracht en dat zie ik ook. We moeten sowieso af nu van het onzinnige coronatoegangsbewijs en alle maatregelen loslaten

Ik denk persoonlijk dat de hoge vaccinatiegraad de oplossing is om uit de pandemie te komen.

Het is nu zaak een volgende pandemie te voorkomen maar daar hoor ik helaas weinig mensen over.

Lees verder

image

Ruim 29 miljoen extra nodig voor beheer en doorontwikkeling CoronaCheck-app

zondag 6 februari 2022, 12:09
Bron: Security.nl

Er is dit jaar ruim 29 miljoen euro extra nodig voor het beheer en de doorontwikkeling van de CoronaCheck-app en CoronaCheck Scanner-app, zo stelt minister Kuipers van Volksgezondheid. Onlangs meldde de TU Delft op basis van onderzoek dat de coronapas weinig effectief is tegen de omikron-variant.

Kuipers liet vorige maand weten dat de overheid geen nieuwe corona-apps aan het ontwikkelen is en op dit moment het beheer van de apps centraal staat en wellicht ooit het uitfaseren ervan. Voor dit jaar is er echter meer geld nodig voor het beheer en de doorontwikkeling van de corona-apps, zo schrijft de minister in een memorie van toelichting op de aangepaste begroting van het ministerie.

“Er is een aanvullend budget nodig voor de communicatie, doorontwikkeling en het beheer van digitale oplossingen in het kader van corona, zoals de CoronaMelder, de CoronaCheck-app en de CoronaCheckscanner. Voor 2022 gaat het om 29,4 miljoen euro”, aldus de minister. Het geld wordt uitgegeven aan “zorgbreed beleid” en personele en overige apparaatsuitgaven.

Verder schrijft de minister dat er door de kortere geldigheid van papieren coronatoegangsbewijzen meer budget nodig is. “Dit hangt samen met langere openingstijden van de helpdesk en het zorgdragen voor geprinte coronatoegangsbewijzen (ctb’s) door het CIBG. Doordat de geldigheidsduur naar verwachting teruggaat naar 90 dagen moet er meer worden geprint. Hiervoor wordt een bedrag van 0,4 miljoen euro opgenomen.”

Vorig maand meldde de Europese Commissie aan Follow The Money dat het ontwerp van de Europese corona-app slechts een ‘eerste versie was van wat zich kan ontwikkelen tot een volmaakte digital wallet.’ Volgens een woordvoerder gaat de ontwikkeling snel en wordt er de komende maanden hier met lidstaten verder aan gewerkt.

Je gaat natuurlijk niet dit jaar 29 miljoen besteden aan dit specifieke doel als een Kamermeerderheid dit niet wil.

De Corona-Check app wordt een mooie springplank naar de ‘perfecte’ digitale wallet. Als je als Nederlandse kabinet (zonder de Kamer hierover uitgebreid te consulteren) hierin het voortouw hebt genomen dan hebben ze zelf de stok achter hun eigen deur gezet om de digitalisering van persoonsgegevens te realiseren. Het laten vallen van het Coronabewijs zou een enorm gezichtsverlies betekenen in Europees verband.

De petitie zie ik niet alleen als een noodzaak om het vaccinatiebewijs de nek om te draaien maar ook als een soort referendum als onderbouwing tegen het voorsorteren op de verregaande digitale ontsluiting van persoonsgegevens en (te) ruime bevoegdheden om je identiteit (ongevraagd en zonder keuze) te koppelen aan toekomstige databases.

Hoe kijk jij dan naar DigiD? Ik heb altijd het gevoel gehad dat we dat gewoon hebben laten gebeuren.

Zeker niet! Zie ook

En de brieven die door ons aan de Vaste Kamercommissie Digitale Zaken zijn aangeboden en inmiddels voor de individuele leden beschikbaar zijn gemaakt. Het debat hiervoor stond gepland, maar is afgelopen week uitgesteld. Er zijn naast leden van deze community diverse belangenpartijen bij betrokken. Nee, DigiD zal geen hamerstuk worden!

1 like