[POLL:] audio weergave - Jouw stem telt!

Doel
Samen inzicht krijgen in onze eigen community: onze interessegebieden, kennisgebieden, toepassing van (Freedom) diensten, meningen, wensen, etc.

Mogelijk komen hieruit boeiende resultaten die kunnen leiden tot nieuwe inzichten en zinvolle discussies

Middel

Polls (kleine peilingen) waar leden hun stem kunnen uitbrengen

Voor wie?

Iedereen met een community-forum account kan meedoen. Nog niet ingeschreven? Meld je gerust aan

Resultaat

Na het uitbrengen van je stem kun je het resultaat direct bekijken

Suggesties? Laat het weten!

Leuke poll. :slight_smile:

Ik gebruik een Pioneer VSX-1123. Voornamelijk omdat die 5.1 geluid kan weergeven, maar niet in de laatste plaats omdat deze 7 HDMI IN aansluitingen heeft. Hierop heb ik aangesloten: Chromecast Ultra, BD speler, Amino TV kastje, PS4, een Popcorn Hour A500 mediaspeler. Zelfs m’n oude Steam Link ligt er nog tussen :slight_smile:

Van mij hoeft dat niet, ik ben zeker geen audiofiel. Ik vind het alleen handig om al mijn apparaten op één receiver te hebben die alles naar één uitgang stuurt. Mijn gehoor laat het niet toe een audiofiel te worden. Mijn laatste audiogram laat zien dat alles boven de 4KHz bij mij niet doorkomt :sweat_smile:

Om alles ook lipsync te houden heb ik een toslink kabel in de tv zitten.
Dat word in een kastje omgezet in tulpstekkers en gaat naar de versterker.
Het kastje voed zich op de geschakelde 230v uitgang van de versterker.
Ik gebruik dit voor gewoon tv kijken zelden.

Op zich wel leuk denk ik als extra informatie. Maar misschien iets voor een audiofiel-topic :smiley:

Ik heb een Technics SU-C909U voorversterker met bijbehorende SE-A909S eindversterker. Gekoppeld met Technics SB-7 90 watt RMS speakers. Dit zijn 3-weg speakers met een honeycomb woofer en squawker en een leaf tweeter.
Het is een wat ouder beestje, maar met ongelofelijk mooi geluid. Vooral de honeycomb speakers zijn onverslaanbaar. Door de bouw van deze speaker heb je geen vertraging door massatraagheid van de conus die een normale speaker heeft. Benaderd daardoor een electrostatische speaker.

Ik gebruik een Phonak TVLink II, zodat ik het geluid rechtstreeks kan horen in mijn hoortoestellen (via een humax).

@anon97139585
Wow, klinkt als spul voor de fijnproever (fijnhoorder?) en niet als een Yoko setje van de Kruidvat :rofl: