[POLL:] besturingssysteem/OS - Jouw stem telt!

[POLL: Besturingssysteem PC/Laptop]

Deze poll is gericht op het besturingssysteem (OS) dat je dagelijks het meest gebruikt, zakelijk en/of prive. Misschien gebruik je wel verschillende systemen op regelmatige basis. Ik ben benieuwd waar jij dagelijks/regelmatig het meest mee werkt.

Wil jij meedoen aan de poll?

Meer lezen.......

Bij de samenstelling van deze eenvoudige poll is uitgegaan van de meest gebruikte besturingssystemen op de markt.

Je kunt maximaal 2 besturingssystemen selecteren, waarbij

  • Primair: het besturingssysteem waar je (gemiddeld) de meeste tijd op doorbrengt
  • Secundair: het besturingssysteem waar je (gemiddeld) minder tijd op doorbrengt

Mocht je gebruik maken van bijvoorbeeld een ‘Virtual Machine’ of ‘Dual Boot’, houdt dan u.u.b. ook gewoon de bovenstaande verdeling primair/secundair aan.

Een verdere onderverdeling van Unix/Linux is in deze poll (bewust) niet opgenomen. Dus mocht je gebruik maken van bijvoorbeeld Ubuntu, Fedora, Debian of andere ‘smaken’, dan graag gewoon Unix/Linux selecteren.

Ook benieuwd naar de resultaten? Welke besturingssystemen in onze community gebruikt worden (globaal, op basis van vrijblijvendheid)? Nadat je de poll hebt afgesloten kun je direct zien hoe de verdeling in onze community is, op een later tijdstip kun je de wijziging in de resultaten op je gemak nog eens bekijken. De resultaten leveren mogelijk tot (nieuwe) inzichten en interessante discussies.

Uiteraard wordt de keuze die je maakt net als andere data niet gebruikt.

Bij het PC/Laptop gebruik, maak ik op dagelijkse/regelmatige basis gebruik van de volgende BESTURINGSSYSTEMEN:
(geef het enige of de combinatie van besturingssytemen (‘primair’ en ‘secundair’) aan die je gebruikt, dus max. 2)
TIP voor het invullen van deze poll in je mobiele device: gebruik indien nodig met de scroll-bar naar beneden om alle opties zichtbaar te maken

(Meest) gebruikte Besturingssysteem voor PC/Laptop (max. 2)
  • Chrome (primair)
  • Chrome (secundair
  • Mac (primair)
  • Mac (secundair)
  • Unix/Linux distr. (primair)
  • Unix/Linux distr. (secundair)
  • Windows (primair)
  • Windows (secundair)
  • Geen, alleen mobiel
  • Anders, nl…
0 stemmers

PS. 1 na het sluiten van deze poll zal deze worden verplaatst naar ‘Off Topic’ bij de andere polls

PS. 2 heb je je stem al ingevoerd voor de Audio Poll?

Is bewust gekozen voor (met name) pc of laptop gebruik? Ik zie best wat mensen (al dan niet zakelijk) veel met een tablet werken. Wellicht hadden de opties Tablet (ios), Tablet (Android) hier een goede aanvulling bij geweest? Ik miste hem in ieder geval wel omdat ik minimaal 60% van de tijd op tablet werk. vandaar dat ik voor de tweede optie ‘anders, nl…’ heb gekozen.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.