Portforwarding op glasvezel op speciale manier opgelost

Freedom wil het niet voor mij onderzoeken op de felefoonlijn heeft het altijd gewerkt, maar sinds ik begin dit jaar ben overgeschakeld naar glasvezel is het dus bij hun ineens over.

De fout ligt bij hun of verder weg maar vertikken het om het probleem op te lossen. Je kan dan VPN nemen, die portforwarding ondersteunt. Het heet dan tunnelen. Hoef daar niet verder op in te gaan, want de naam zegt het al Dat is wel een betaalde dienst, maar dat wil ik niet ik heb het dus op mijn eigen manier opgelost, omdat voor verschillende programms’s wel de poorten worden open gezet. Zoals AnyDesk en vele andere.

Sorry, maar er is hier zelfs iemand van Freedom in deze draad die je heel specifieke vragen stelt om je te helpen, maar je geeft er geen antwoorden op.

1 like

Als de PPP link niet open staat ontstaat er een routing error.
omdat het eindadres onbereikbaar is.
Dat is ook de melding die heel veel firewalls gebruiken om aan te geven dat zo geen zaken willen doen.

Als alle poorten falen is de oorzaak eerder gelegen in een routing error.
Het is interessant om te zien welk verkeer er op de WAN poort zichtbaar is…
(met of zonder firewal actief… (afhankelijk van waar de tcpdump kijkt, foor of na het packet filter).

Ligt aan de router bij Freedom of verder weg. Maar ze vertkken het om voor mij het probleem op te lossen. Zoals ik vele malen heb geschreven is het mijn probleem niet meer, maar het hunne, omdat ik het op mijn eigen manier heb opgelost.

Het topic sluit ik bij deze. Het probleem is opgelost en we laten het voor nu zo.