Prijsverhoging 2023

Daar ben ik heel blij mee :slight_smile:
Niet zo zeer vanwege de korting (die wel heel mooi meegenomen is) maar vooral omdat ik even dacht dat iets “stiekum” is aangepast en dit niet zo blijkt te zijn. Heel fijn!

1 like

Ik vind het een rare gang van zaken. Bij geen enkel ander vooruitbetaald jaarabonnement heb ik ooit een extra factuur ontvangen vanwege een tussentijdse verhoging.

3 likes

Ja @Frits
Ik geef je helemaal gelijk, zo dacht ik dus ook. Weet ook niet of dat zomaar mag eigenlijk. Vast wel, anders zouden ze het niet doen.

Kijk, het maakt mij niet zoveel uit, maar vreemd is het wel. Vind het niet erg hoor, betaal het wel. Maar ja, het zet je wel te denken :slight_smile: LOL

1 like

Als ik het dus goed begrijp is de korting bij jaarfacturatie 1/12 van wat anders de som van de 12 maandfacturaties zou zijn geweest. Deze korting is een bedankje voor het voordeel dat Freedom geniet van het naar voren halen van de betreffende kasstroom.

Er is nog wel een logisch probleempje:
Voorbeeld: maandtarief EUR 50, jaar vooruitbetaald: 11 x 50 = 550. Halverwege dat jaar verandert het maandtarief: + EUR 2, naheffing (11/12) x 6 x 2 = EUR 11 en dus niet EUR 12.

Let op dat ook de naheffing de 1/12 korting moet krijgen, in dit geval EUR 1.

Wie het kleine niet eert…

Of het kleine niet gunt aan Freedom.

1 like

Precies! En dit alles omdat de Algemene Voorwaarden dit onduidelijk hebben verwoord. :sunglasses:

1 like

Ik heb van de helpdesk begrepen dat jaarbetaling niet meer mogelijk is. Ik had zelf als founder dat ooit wel gehad en toen ik eenmaal glas had, werd dit omgezet naar een maand.

Gelukkig blijft de jaarbetaling gewoon van kracht, als je deze al had. Bij nieuwe klanten is dit komen te vervallen.

Of zich het kleine niet laat afpakken. :thinking:
Er is een nuance in iemand iets gunnen en wanneer iemand zich dat op eigen houtje vergunt.

Zo, KPN verlaagt nu de abonnementsprijzen. 100/10 Mbit is nu het kleinste abonnement wat je kunt afnemen.

Hopelijk profiteren wij daar ook (indirect) van. :crossed_fingers:t4:

Ik ben vorige week (halverwege mijn jaarbetaling en maandelijks contract) van VDSL naar glas omgezet.
Het restant van mijn jaarbetaling voor VDSL heb ik per creditnota teruggekregen.
Voor mijn nieuwe glasverbinding heb ik nu een nieuw modem, een nieuw jaarcontract en een nieuwe jaarnota met een maand korting.
Ik blijf per jaar betalen en houd voor mijn nieuwe glasverbinding de korting.

1 like

Dat zou erg mooi zijn, maar het blijft helaas erg stil. 42,50 voor 100/10 of 51,= voor 50/50 (ok, de Freedom site meld nu 51/51 als laagste snelheid) begint een aardig verschil te worden. Al hoop ik nog steeds dat FiberCrew eindelijk eens iets gaan doen in Lelystad. (Zou in okt '22 al klaar zijn, volgens de eigen site)

Jullie hebben vast alles juridisch goed gedekt in de algemene voorwaarden en getoetst met wetgeving, maar als een andere partij (een KPN o.i.d.) mij dit had geflikt had ik er weggegaan. Betaald is betaald.

3 likes

Ik ben het ook niet eens met dit typische beleid van een geitepaadje waarbij een jaarabbo dit soort vreemde perikelen geeft.

Waarom er na een jaar nog een verschil is tussen een maand of jaarbetaling, is mij ook duister.

2 likes

Nou, de mail is binnen gekomen. We krijgen een extra factuur omdat er een prijsverhoging is en dus extra moeten betalen. Wel jammer dat er dan niet bij staat wat ik moet gaan betalen. Dit mag ik dan zelf uitrekenen om te weten wat ik kan verwachten.

Erg jammer! Had van freedom verwacht dat ze me dit ook zouden melden. Als je me dan al een extra factuur wil sturen :crazy_face::face_with_peeking_eye:

Maar goed, we wachten rustig af. En ja, we blijven toch wel klant hoor :face_with_hand_over_mouth::yum:

Ik laat me verrassen, want het kan ook lager worden :rofl:

Misschien mis ik iets, maar je kan toch gewoon doorklikken naar de tabel met nieuwe prijzen/maand?

1 like

Er staat toch een link in de mail, dan hoef je je niet te laten verrassen.

Dat weet ik, dat heb ik ook gezien!
Maar het zou mooi geweest zijn dat het bedrag er ook bij zou staan. Abonnement naam kon wel, dan zou het bedrag ook kunnen.

Weet het, het is muggenzifterij. Maar ben eigenlijk nog altijd niet echt eens over deze gang van zaken. Freedom heeft vast z’n recht op het te doen, want de volledige algemene voorwaarden heb ik niet gelezen. Meningen verschillen, dat kan :face_with_hand_over_mouth:.

2 likes

tja, op andere gebieden wordt er wel netjes om vrijwillige medewerking gevraagd over bijvoorbeeld uitstel van terugbetaling en zo.
Dit had in dat opzicht wellicht wat netter gekund.
Ik heb er verder niet heel veel problemen mee en geniet gewoon lekker van Freedom-diensten.

3 likes