Op 1 augustus is Freedom Internet een nieuwe online display bannercampagne gestart, met als doel de naamsbekendheid te vergroten en uit te leggen waarom nog meer mensen voor Freedom Internet zouden moeten kiezen ;-)
Maar Freedom zou Freedom niet zijn als we dit niet privacy vriendelijk zouden doen.
Van oudsher is het lastig om (efficiënt) display advertenties in te zetten zonder gebruik te maken van cookies, profilering en persoonlijke data. In de wereld van online adverteren worden deze methoden vaak gebruikt om het gedrag van consumenten te volgen. Denk aan het bijhouden van bezochte websites, zoekgedrag, social media voorkeuren en nog veel meer persoonlijk gegevens. Deze informatie wordt gebruikt om gerichte advertenties te tonen, vaak zonder dat de gebruiker zich hiervan bewust is.
Bij Freedom Internet zijn we fel tegenstander van deze praktijken. Wij geloven dat privacy voorop moet staan en dat het verzamelen van persoonlijke gegevens voor marketingdoeleinden onwenselijk is. Daarom hebben we ervoor gekozen om onze campagne anders aan te pakken: zonder cookies, zonder tracking, en zonder het verzamelen van persoonsgegevens.
In samenwerking met Opt Out en Pink Marketing hebben we een manier gevonden om effectief te adverteren zonder inbreuk te maken op de privacy van gebruikers.
Met deze aanpak adverteren we op platformen die geen gebruik maken van tracking of data, gefocust op de zogenaamde 'non-consent' gebruikers die bewust cookies en tracking hebben geweigerd. En laat dat nou ook precies de doelgroep van Freedom zijn ;-)
We zijn gelukkig al lang niet de enige die zich zorgen maken over de impact van tracking en profilering in advertenties. Steeds meer bedrijven en consumenten vragen om privacy vriendelijke alternatieven. Wij geloven dat dit de toekomst is van adverteren en zijn trots om hierin voorop te lopen.
Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/privacyvriendelijk-adverteren-zonder-tracking-en-data