Privacywaarschuwing iPhone/iPad

Ik krijg de laatste tijd meldingen bij mijn Wifi instellingen met: Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer. Een Privacywaarschuwing van Apple.

Nu heb ik mijn netwerk al een keer vergeten, toen was het 2 dagen weg, toen kwam het weer terug. Gebruik WPA2 - persoonlijk (aes) omdat meerdere producten alleen daarop aangesloten kunnen worden, dus kan niet naar WPA3 (denk ik). Ik zou niet weten hoe ik dit nu weg krijg en of het schadelijk is. Heb Apple site al gelezen, Apple zegt natuurlijk dat het niet schadelijk is maar wel wenselijk dat ik er iets aan doe, maar wat?! Dus echt snappen doe ik het niet.

Iemand ervaring mee of weet die wat te doen om het weg te krijgen. En nee, geen Android toestel kopen en mijn iPhone de deur uit doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb je de iCloud Private Relay beta aan staan (Settings> JouwAccount > iCloud > Private Relay)? Zo ja, zet die eens uit en kijk of het probleem er nog steeds is.

Ik zal het eens proberen, mocht het positief uitpakken dan laat ik het weten. Voor nu is het uit, maar dat is het elke keer even als Wifi uitzet en weer aan. Kijk straks nog even of het helpt :slight_smile:

Nu een uurtje verder en ik zie de melding niet meer. Hmm, beetje vreemd dat Apple zelf dit probleem niet kent, als je belt. En nog vreemder is dat ze dan hun eigen spullen niet op orde hebben en dat dan de telefoon zegt dat ik niet goed beveiligd ben.

Heel raar! Maar waarschijnlijk is dit wel het probleem. Vraag me toch af of het ook een probleem is, als ik wel iCloud Private Replay Beta aan laat staan??

Het is en blijft een bèta versie, en die optie uitzetten heeft bij mij in het huishouden wel wat meer rust gegeven m.b.t. netwerkproblemen. Circumstantial misschien, maar ik gebruik het even niet.

1 like

Apple kan niet eens, DNS records en DNS resolves uit elkaar houden. Geeft niet veel vertrouwen als zij maar onzin blijven uitkramen.

1 like

Ik heb dit probleem ook. Het komt en gaat en ik kan de echte trigger vooralsnog niet achterhalen.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.