Probleem automatische update firmware

Ik heb ingesteld dat ik alleen melding wil krijgen als er nieuwe firmware is voor de Fritzbox 5590 en niet automatisch updaten. Ik heb er de Labor versie 7.70 op staan. Toch worden de updates automatisch uitgevoerd. Ik wil zelf bepalen wanneer ik een update uitvoer.

Goede kans dat dit een bug is, dat kan je ook wel verwachten met bèta software (of misschien wel de bedoeling bij bèta’s, zodat ze bugs er direct uit kunnen pushen? Maar ik zou dan wel verwachten dat ze de mogelijkheid om dit aan te passen uitschakelen). Misschien beter even melden bij AVM, dat is de juiste plek. Hier kunnen we daar niks aan veranderen.

5590 7.70

Ik heb updaten nu op Level II staan.
Kreeg netjes de vraag of ik de update 109309 wens, op mijn Fritz!Fon.
Wel kwam de wizzard toen ik de box benaderde, met vragen die ik al ingesteld had.

Op level I zou hij hetzelfde gedrag moeten vertonen.
Op level III krijg je automatisch een nieuwe update.

In de push mail, staat ook wie de update heeft getriggerd.
Screenshot pushmail

Level I: Notify me about new FRITZ!OS versions (not recommended)
Level II: Notify me about new versions of FRITZ!OS and install necessary updates automatically
Level III: Notify me about new versions of FRITZ!OS and install new versions automatically (recommended)

En bij: Internet / Account Information
Staat een Tab: Provider Services
Daar kun je updaten door de provider uit zetten
Ik heb dit uit, omdat Freedom aan geeft dit niet te gebruiken

Ik lees optie drie anders: je wordt geinformeerd, terwijl tegelijkertijd de nieuwe versie (update?) al wordt geinstalleerd.
Een nieuwe versie is toch ook altijd een update?

1 like

Ik heb het op level 1 staan. Toch kwam de update automatisch, met de email dat de update was uitgevoerd. Melding bij AVM gedaan dat dit niet klopt.

Klopt, aangepast in de post.

Ook iets wat me op valt: account Information / Fallback to public DNS servers when DNS disrupted
Zo te zien, zit dat er al en paar updates in.
Vinkje maar weg gehaald.

https://fritzhelp.avm.de/help/en/FRITZ-Box-5590-avme/avme/021/hilfe_internet_public_dns